Будівництво Транс’євразійської магістралі свідчить про співпрацю країн Центральної Азії з КНР в обхід Росії, — Литвин

Ігор Литвин. Фото: life.znaj.ua

Країни Центральної Азії хочуть напряму співпрацювати з Китайською Народною Республікою (КНР) в обхід Російської Федерації. Про це свідчить початок етапу будівництва автомобільної та залізничної дороги “Китай — Киргизстан — Узбекистан”. Це зміцнить незалежність країн Центральної Азії. Таку думку сьогодні, 24 травня, в ефірі телеканалу FREEДОМ висловив надзвичайний і повноважний посол України в КНР (1999-2001 рр.) Ігор Литвин.

Китай, Узбекистан і Киргизстан продовжують розробку будівництва залізниці в обхід Російської Федерації. Країни підписали документи про наступні етапи. Зокрема, розпочато етап будівництва дорожньо-залізничного проєкту Транс’євразійської магістралі. Скільки часу піде на будівництво, стане відомо не пізніше 1 червня 2023 року. Про це розповів на саміті Китай — Центральна Азія президент Узбекистану Шавкат Мірзійоєв.

“Країни Центральної Азії почуватимуться більш незалежними від будь-яких рішень, так званих “хотілок Кремля”. Країни Центральної Азії хочуть бути незалежними, шанованими, потрібними, і їм набагато вигідніше мати великого партнера, члена Ради безпеки ООН із другою економікою у світі, гаранта безпеки — Китай”, — зазначив Литвин.

Цей проєкт має стратегічне значення для доступу до Європи, Близького Сходу та Південної Азії. Побудувати планують автомобільну та залізничну магістраль “Китай — Киргизстан — Узбекистан”.

“Країни Центральної Азії мають успішну історію відносин з Європейським Союзом. Насамперед, — це торговельно-економічне співробітництво. Там товарообіг близько 50 млрд доларів щорічно”, — резюмував Литвин.

Читайте також: Центральна Азія переходить від впливу РФ під заступництво Китаю — думка експерта

Прямий ефір