Яка бойова авіація потрібна Україні на даному етапі війни, пояснив експерт

Ілюстративне фото: defence-ua.com

Авіація — єдина галузь, у якій РФ має перевагу над Україною. Маючи в авіапарку радянські зразки літаків, Україна не могла їх модернізувати, оскільки РФ довгі роки цьому перешкоджала і не йшла на контакт. Про це в ефірі телеканалу FREEДОМ сьогодні, 19 березня, сказав авіаційний експерт, науковий співробітник музею НАУ Валерій Романенко. 

За словами експерта, російська авіація, по-перше, більш численна. А по-друге, у них літаки здебільшого щонайменше двічі модифіковані або взагалі нової побудови. 

“Україна має літаки випуску приблизно 1985-1991 років. Ми проводили деяку модернізацію. Але через те, що літаки випускалися в Росії, у нас були дуже погані поставки запасних частин озброєння, росіяни не йшли нам назустріч і практично запасних частин ми від них не отримували. Тому проводити модернізацію нам було дуже складно”, — сказав Романенко.

Він також пояснив, що система управління озброєнням — це основний елемент винищувача, вона винятково важлива для застосування літака. Але вона має закриту архітектуру, і українські фахівці не могли жодним чином проводити якісь модернізації.

Романенко зазначив, що за допомогою партнерів Україна вже незабаром компенсує авіавтрати модернізованими літаками МіГ-29 з Польщі та Словаччини. 

“Фактично зараз іде заповнення наших втрат, не більше того. Тобто ми мали літаки виробництва до 1991-го року, і ми отримуємо літаки виробництва до 1991 року. Прозвучали заяви, що ці літаки мають найсучасніше озброєння НАТО. Але це не зовсім так. Усі МіГи залишилися з радянським озброєнням. Я пояснив причину — закрита архітектура системи управління озброєнням не дає змоги впровадити туди будь-які нові керовані системи”, — наголосив Романенко.

Збройним силам України необхідний єдиний тип бойового літака. Ним може стати, зокрема, американський F-16, вважає експерт.

“Нам потрібен єдиний тип бойового літака, як прийнято в країнах НАТО. Це може бути і F-16, і F-18, і F-15. Звісно, бажано, щоб була комбінація двох типів, тому що росіяни, в основному, мають важкі винищувачі — літаки завоювання переваги в повітрі. F-16 — це, звичайно ж, багатоцільовий хороший літак, але це легкий винищувач. Бажано все-таки отримати якусь комбінацію з легкого і важкого винищувача. Але це вже зовсім мрії, тому що з низки причин це важко реалізувати”, — зазначив гість ефіру. 

Щодо кількості літаків, які необхідні українським Повітряним силам, то Романенко вважає, що наразі потрібні хоча б до 30 машин.

“Неодноразово говорилося, що Україні потрібні 200 літаків. Але це не говорить про те, що всі вони нам потрібні до літа. Просто нереально підготувати таку кількість льотчиків. Нам хоча б для початку потрібна одна бригада — 24 літаки. З місцевими навчально-бойовими літаками і певним запасом — десь до 30 літаків. Ось це була б реальна допомога. І тоді ми могли б прикрити наші наступальні війська з повітря, організувати їм мінімальну підтримку під час контрнаступу”, — резюмував авіаційний експерт.

Читайте також: Постачання МіГ-29 — останній крок перед передачею Україні західної бойової авіації, — Шарп

Прямий ефір