Логістика є вразливим місцем Російської Федерації в експорті нафти, тому дієвими виявилися вторинні санкції проти тих, хто працює в цій інфраструктурі. Про це в ефірі телеканалу FREEДОМ розповів комунікаційний менеджер Razom We Stand Максим Гардус.
“Логістика є тонким місцем Росії в експорті нафти… Нафтопроводів з Росії в інші країни дуже мало. Експорт нафти здійснюється в основному морським шляхом. Танкери великі, їх видно з космосу. Це не пачка сигарет, яку у валізі провезли через російсько-грузинський кордон. Усі судна відомі, назви всіх суден відомі, їхні капітани відомі, фірми, яким вони належать, відомі назви страхових фірм, які видали цим суднам липові страховки. Відомі брокери, які написали липові довідки про те, що нафту нібито куплено не вище за цінову стелю, встановлену “Великою сімкою” в Євросоюзі”, — сказав він.
Гардус вважає позитивним той момент, що США запровадили санкції проти 14 компаній, причетних до спроб РФ продати нафту вище за ліміти, однак він переконаний, що така практика має тривати — потрібно, щоб санкції проти порушників запроваджувалися “системно, пачками, і трохи швидше”.
“Потрібно й далі вносити вторинні санкції проти всіх, хто працює в цій інфраструктурі з обходу санкцій. А це, повторюся, судновласники, це страхові компанії, це брокери, грейдери, які забезпечують інфраструктуру цього явища, яке для стислості називається “тіньовим флотом”. І всі елементи цієї структури необхідно санкціонувати, тому що ми бачимо, що санкції США працюють тоді, коли вони індивідуальні, коли заборонено не щось взагалі, а заборонено щось конкретно. І тоді це стимулюватиме відхід з російського напрямку решти судновласників, бо вони побояться, що їхні активи, судна, опиняться під арештом. Тому що в такому разі з цим “вовчим квитком” доведеться піти з європейського ринку взагалі. А це вкрай невигідно”, — наголосив комунікаційний менеджер Razom We Stand.
Читайте також: Європейське ембарго сильно вдарило по доходах Російської Федерації, — Пендзин