Нафтогазова промисловість РФ вмирає: країна-бензоколонка буде змушена імпортувати собі нафтопродукти, вважає експерт

Ілюстративний колаж: censor.net

Відмова Молдови закуповувати російський газ вдарить по бюджету Російської Федерації. Про це сьогодні, 4 жовтня, в ефірі телеканалу FREEДОМ заявив голова правління Асоціації “Нафта і Газ України”, генеральний директор нафтогазового консультаційного центру “Ньюфолк”, експерт з питань енергетики Андрій Закревський.

“Удар, чесно кажучи, зараз уже, напевно, великий, коли загалом експортується 80 млрд кубометрів газу, то і 2,5 млрд кубометрів газу Молдови тепер уже становлять якісь відсотки. Раніше, коли ти тільки на Європу там давав 140 млрд, тобе, напевно, ці 2,5 млрд набагато менше турбували. А зараз, коли фактично 10% завантаження української труби — це молдовський газ, який іде молдовським напрямком, напевно, за це можна поборотися”, — сказав він.

Експерт наголосив, що вся нафтогазова промисловість РФ помирає на очах — скорочується виробництво газу, хімічна переробка зменшується, експортні можливості також стають дедалі меншими, ситуація рухається по спіралі вниз.

“Росія втратила все те, що вона робила протягом останніх 37 років. Як ви думаєте, скільки знову знадобиться часу для того, щоб це відновлювати? Я вам відповідаю — ніколи. Тобто це теж не станеться ніколи за нашого життя. Росія вже ніколи не повернеться до своїх 800 мільярдів кубометрів газу видобутку і так далі. Відповідно, потужності їхніх газопроводів, потужності газопереробних заводів, які будувала Росія, зараз опинилися не при справах, вони нікому не потрібні. Тобто ще падіння почалося з початком війни. І в середині вересня минулого року ми отримали чіткий тренд, який показував, що російська нафтогазова промисловість вмирає”, — сказав Закревський.

Він також прогнозує початок “бензинових війн” за маленькі НПЗ всередині Росії вже цього року.

“Тобто всередині Росії величезна кількість контрабандного дизеля і бензину, тому що вже зараз вся собівартість переробки падає на бензин і дизель. Коли він уже раніше коштував 20 центів, то тепер він коштує 2 долари. То чи не простіше тоді привезти звідкись із Казахстану, там, із Китаю чи з країн Балтії “контрабасом” бензин і дизель? Коли він коштує там по 1,40 дол., 1,40 євро, 1,70 євро. Тобто, я думаю, буде контрабанда. Ось найцікавіше, що країна-бензоколонка буде ще займатися тим, що буде імпортувати собі нафтопродукти”, — вважає Закревський.

Читайте також: Молдова відмовляється від російського газу — розбір FREEДОМ (ВІДЕО)

Нагадаємо, у вересні Росія зіткнулася з великим зростанням цін на бензин та дизельне пальне всередині країни, а також з їхнім дефіцитом. Це пов’язують із урізанням виплат, які нафтові компанії отримували від держави за умови продажу дизельного пального на внутрішньому ринку.

Прямий ефір