Туреччина може самостійно гарантувати безпеку “зернового коридору” в разі відмови Росії продовжити Чорноморську зернову ініціативу. Про це сьогодні, 17 липня, в ефірі телеканалу FREEДОМ сказав директор Центру близькосхідних досліджень Ігор Семиволос.
“Є натяки. Ці натяки не звучали безпосередньо з вуст перших осіб, але вони нібито поширювалися серед експертів, високопоставлених чиновників неназваних тощо. Тобто йдеться про те, що Туреччина може самостійно забезпечити безпеку цього коридору з огляду на те, що нібито більша частина зерновозів, які здійснюють перевезення зерна, звісно ж, турецькі. Тому в цьому плані ця опція існує. Можливо, вона може бути активізована найближчим часом, і тоді це нібито ставить Росію в ще складнішу ситуацію”, — сказав він.
Семиволос підкреслив, що турки створили переговорну позицію, коли можуть говорити з Росією з позиції сили. І саме можливе рішення щодо забезпечення безпеки “зернового коридору”, на його думку, відповідає самій ідеології такої переговорної позиції.
“І в цьому випадку, звичайно ж, це ескалація, безсумнівно. Але наскільки Росія буде готова піти на цю ескалацію, особливо після подій сьогоднішніх на Кримському (Керченському) мосту. Боюся, що ні”, – сказав директор Центру близькосхідних досліджень.
Читайте також: США пригрозили Росії “дипломатичними збитками” у разі відмови продовжити зернову угоду
Нагадаємо, 2022 року Чорноморську зернову ініціативу з одного боку підписала Україна з ООН і Туреччиною, з іншого — Росія з ООН і Туреччиною. 17 липня має відбутися чергова пролонгація домовленостей. Але Росія для цього висунула нові вимоги щодо зниження санкцій, зокрема:
- підключення “Россельхозбанка” до системи розрахунків SWIFT;
- відновлення поставок у Росію сільгосптехніки, запчастин і сервісного обслуговування, що потрапило під західні санкції;
- скасування обмежень на страхування і перестрахування російських суден із зерном і зняття заборони на їхній доступ у порти;
- розблокування зарубіжних активів і рахунків російських компаній, пов’язаних із виробництвом і транспортуванням продовольства і добрив;
- відновлення роботи аміакопроводу “Тольятті — Одеса”.