Фото NASA
Випробувальний рейс був виконаний для перевірки ключових технологій і операцій, які необхідні для отримання дозволу від Федерального авіаційного управління США, повідомляється на офіційному сайті NASA.
Використання безпілотників такого типу планується для моніторингу та боротьби з лісовими пожежами, для аварійних пошуково-рятувальних операцій.
Безпілотний апарат Ikhana оснащений передовою технологією sens-and-avoid (відчути й ухилитися). Вона містить бортовий радіолокатор, системи попередження про перешкоди та запобігання зіткнень, а також систему спостереження ADS-B, яка дозволяє літаку визначати його положення через супутник.
Літак піднявся на висоту 6 кілометрів, де потрапив у контрольований повітряний простір класу А, де літають комерційні авіалайнери. Потім літак ліг на курс у напрямку Фресно. На зворотному шляху, безпілотник йшов на вдвічі меншій висоті – близько трьох кілометрів.
“Ми працювали в тісному співробітництві з колегами з Федерального авіаційного управління протягом декількох місяців, щоб переконатися, що ми виконали всі їхні вимоги, щоб здійснити цей початковий політ. Це значна віха в авіаційній інтеграції”, – сказав Ед Вагонер, директор NASA з інтегрованих авіаційних систем.
Після отримання дозволу від Федерального авіаційного управління США військовий безпілотник Ikhana зможе літати без супроводу літака безпеки.