Версії падіння вертольота в Броварах проаналізував авіаційний експерт

Місце падіння. Фото: kv.npu.gov.ua

Вертоліт Super Puma, якщо порівняти з російським вертольотом Мі-8, Мі-18 (експортний варіант Мі-8), — просто ідеальний. Це така комфортна і дорога машина. Якщо брати всю історію Super Puma, як військового варіанту, так і цивільного, то кількість його катастроф — 2-3. Про це сьогодні, 18 січня, в ефірі телеканалу FREEДОМ заявив авіаційний експерт Валерій Романенко.

“До того ж якщо машина небезпечна, у неї одна й та сама катастрофа, причина кількох авіаційних інцидентів, як правило, одна й та сама. Тут усі причини різні. Тому я б не сказав, що це небезпечні вертольоти. Хоча, звичайно, для наших ДСНС і Національної гвардії хотілося б машину дещо іншого призначення, більш, так би мовити, воєнізовану”, — сказав він.

За словами експерта, гелікоптери нижче 150 метрів не літають, а екіпаж судна завжди готується, використовуючи льотну карту, і чітко може за нею прослідкувати, чи є якісь перешкоди на маршруті, й заздалегідь обійти їх за висотою.

“А те, що гелікоптери притискаються до землі через те, щоб не бути ураженими зенітними ракетами, то це актуально тільки в прифронтовій зоні. На такій висоті, ось як він летів, це треба кілометрів 40, припустимо, якщо висота 200 метрів, це треба 40 км від кордону летіти для того, щоб ворожий радар його помітив”, — зазначив Романенко.

Він пояснив, як у вертольоті працює режим авторотації.

“Літак, якщо в нього вимикаються з якоїсь причини обидва двигуни, далі може продовжувати політ плануванням, тобто як планер, за інерцією в нього зберігається якась підйомна сила, і він може досить плавно приземлитися без особливих ушкоджень. У вертольота такий режим називається авторотація. Тобто на верхній частині гелікоптера є повітряний гвинт, коли гелікоптер падає, гвинт просто його розкрутить і послужить своєрідним парашутом, який дасть змогу гелікоптеру акуратно, без особливих ушкоджень і без поранення тих, хто перебуває на борту, досить плавно дозволити приземлитися. Такі тренування проводяться навіть для молодих пілотів, щоб вони розуміли, як це працює. Але для цього потрібна висота 400-500 метрів мінімально”, — розповів Романенко.

Також експерт вважає, що власне туман аварію міг спричинити тільки в разі зіткнення з якимось об’єктом.

“Туман — це значить призвело до зіткнення з чимось, у тумані не помітили, інакше туман вертольоту не перешкода, він летить крізь туман, летить крізь хмари, які проблеми? У цьому випадку туман міг стати причиною, якщо вертоліт летів занадто низько, але достатньо об’єктивної інформації поки що про це немає. На вертольоті є радіовисотомір. Я думаю, що на такій, скажімо прямо, дуже складній у плані обладнання машині є так само система попередження про зіткнення із землею. Крім того, перед вильотом льотчики отримали зведення погоди і вони виміряли можливості вертольота. Перш ніж випустити його в політ, льотчики б визначилися, що мінімум погоди відповідає тому, чи можна летіти? Є якийсь мінімум погоди для кожного типу льотного апарату”, — сказав він.

Експерт наголосив, що чекає рішень від комісії, для того, щоб зробити свій висновок щодо причини катастрофи.

“Нам Національна поліція повідомила, що якісь висновки будуть зроблені протягом двох днів. Тоді я буду просто обмірковувати ці висновки, тому що якась буде об’єктивна інформація. Комісія скаже, що ось ми вислухали свідків, подивилися технічний стан основних систем вертольота. Тобто чи працювали двигуни в нього, це можна визначити, чи були якісь… Припустімо, якщо у гелікоптера немає хвостового гвинта разом із гелікоптером, а він десь валяється за кілометр. То тут зрозуміла причина. Я виключаю військовий вплив. Тобто це не ракета зенітна, і це не зенітний ракетний комплекс. Я фактично дуже не вірю, що це міг бути вибух на борту. Залишаються або технічні причини, або помилка екіпажу. Найімовірніше, одна з цих двох причин”, — резюмував Валерій Романенко.

Читайте також: “Із садочка долинали крики”: деталі авіакатастрофи в Броварах і відомості очевидців (ВІДЕО)

Нагадаємо, 18 січня у Броварах на Київщині біля дитячого садка впав вертоліт. Внаслідок авіакатастрофи загинуло керівництво МВС: міністр Денис Монастирський, перший заступник міністра Євгеній Єнін та державний секретар Юрій Лубкович.

Також повідомлялось, що Служба безпеки України (СБУ) розпочала провадження через падіння вертольота у Броварах Київської області. Розглядають три версії авіакатастрофи.

Прямий ефір