Китай прибрав Росію з проєкту розроблення літака — про що це свідчить, пояснила експертка з питань Східної Азії

Наталія Плаксієнко-Бутирська. Скріншот: uatv.ua

Китай відмовився від співпраці з РФ у конструюванні нової моделі авіалайнера CR929, який мав стати конкурентом Boeing і Airbus. Країна-агресор уже не входить у комерційні інтереси Пекіна. Про це сьогодні, 8 листопада, в ефірі телеканалу FREEДОМ розповіла експертка з питань Східної Азії, магістерка зовнішньої політики Наталія Плаксієнко-Бутирська.

“Кожна країна насамперед стоїть за свої національні інтереси, а кожна організація стоїть за свої комерційні інтереси. Щодо розроблення цього великого літака, який став спочатку спільним розробленням Китаю і Росії, і навіть у назві цього розроблення було CR (China Russia) 929. Історія з ним почалася ще 2014 року, коли обговорювали проєкт. Звісно, що роль Росії у 2014 році могла бути ширшою і глибшою, якщо порівнювати, наприклад, із цим періодом. Звичайно, Росія втратила багато чого, як країна, яка може виробляти сучасні технології”, — сказала вона.

Тож, за словами експертки, Китай, наприклад, замінив багато запчастин, які мала б розробляти Росія, як-от: шасі, планери, двигуни, на запчастини, що виробляють в інших країнах або компанії, як-от Rolls-Royce чи General Electric.

“Все-таки на світовому рівні, напевно, ці країни, такі як США, Німеччина тощо, чиї запчастини було впроваджено тепер у це розроблення, на сьогодні мають технологічну перевагу перед Росією. І, звичайно, торік почали говорити про те, що Росію поступово відсувають від цього проєкту”, — каже Плаксієнко-Бутирська.

Не виключено, додала експертка, що санкції проти Росії — це теж один із чинників, через який Китай наважився цю країну прибрати з цього проєкту.

“Російські представники влади говорять про те, що все-таки хоч цей проєкт і пішов не тим шляхом, на який розраховували, але, тим не менш, вони сподіваються на участь у розробці окремих елементів. Подивимося, чи будуть цікаві Китаю ці розроблення отримувати. Але якщо Китаю буде цікаво, то, звісно, певні зв’язки підтримуватимуться. Тепер головне, що цей проєкт Китай позиціонує як свій власний. Це відповідає тому, що Китай на сьогодні багато чого виробляє. І тепер це не країна, яка намагалася в усьому світі отримати технології, зокрема з Росії. Ситуація тепер змінилася. Тепер Росія намагається отримати технології, високотехнологічні продукти з Китаю”, — пояснила вона.

Крім того, уточнила експертка, Китай усе-таки зацікавлений продовжувати свої відносини з європейськими та західними партнерами.

“Ми починали з літака і говорили, що запчастини з європейських компаній Китай обміняв замість російських. Але це вказує на те, що економіка технологій все-таки не в Росії, а на Заході. І тому Китай намагається балансувати в цих відносинах і отримувати вигоду для себе — китайську вигоду”, — резюмувала Наталія Плаксієнко-Бутирська.

Читайте також: Китай має вплив на своїх проксі Росію та Іран, але торгуватиметься під час перемовин зі США, — дипломат про зустріч Сі та Байдена

Як повідомлялося раніше, у Росії дедалі частіше трапляються авіаційні інциденти з незапланованою посадкою або прибуттям до іншого аеропорту. Повітряні судна ламаються в повітрі, системи навігації виходять з ладу на ходу, а паливо загадковим чином закінчується під час польоту.

Прямий ефір