Атаки на нафтопереробні заводи (НПЗ) Росії впливають на ситуацію в російській окупаційній армії, але не так сильно, як хотілося б. Оскільки бронетехніка використовує переважно дизельне паливо, яке виробляється і зберігається далеко не на всіх заводах. У цьому контексті атаки на бази Росрезерву, такі як “Кавказ” у Пролетарську та “Атлас” у Каменську-Шахтинському Ростовській області, саме те, що може завдати шкоди саме логістиці збройних сил Російської Федерації. Про це сказав комунікаційний менеджер Razom We Stand Максим Гардус в ефірі FREEДОМ.
Альтернативи цим та іншим базам, які розташовані у відносній близькості від кордону з Україною, російська армія не знайде. Як саркастично зазначає гість ефіру, теоретично паливозаправник для танків можна відправити навіть з-за Уралу, проте це дуже ускладнить логістику.
“Вони будуть лагодити ті бази, які ближче до фронту, тому що це просто логічно. Ти повинен мати якийсь проміжний пункт і з проміжного пункту вже малими партіями розподіляти по військових частинах, де є свої власні міні-бази для того, щоб заправляти техніку, прикріплену до цієї бази. У цьому логіка логістики, власне, і полягає. Тому удари по базах триватимуть, але їх ремонти теж триватимуть, бо іншої схеми просто неможливо вигадати”, — пояснив Гардус.
Він також зазначив, що теоретично одну велику базу можна замінити на десяток або сотню дрібних, але це знову ускладнюватиме логістику.
“Щоб одночасно перевезти велику порцію палива, доведеться збирати велику кількість транспорту, який його возитиме з місця на місце. А військові потреби потребують величезної кількості палива в стислий термін, яке має бути доставлене кудись. Тому альтернатив відновленню немає. І якщо, припустимо, в Україні після нальотів на бази було ухвалено рішення і певні кроки щодо децентралізації саме зберігання палива зроблено, то в Росії ми такого не чуємо, і з огляду на її дуже великий простір, я не уявляю, що це можливо”, — зазначив Гардус.
Говорячи про стан нафтової галузі Росії в цілому, гість ефіру висловив думку, що її деградація триватиме, оскільки з галузі вимивається на війну весь прибуток.
“Податки завдають російській нафтовій галузі більше збитків, ніж удари безпілотників. Удари безпілотників заважають локально й у малих часових періодах. А деградація галузі через те, що Путін забирає всі гроші, — це найбільша проблема, найдовша”, — пояснив Максим Гардус.
Читайте також: Удари НПЗ паралізують ринок палива в Росії — подробиці (ВІДЕО)
Нагадаємо, за оцінкою комунікаційного менеджера Razom We Stand Максима Гардуса, удари по російській нафтопереробці та базах зберігання нафтопродуктів, що тривають, неминуче ведуть до дефіциту та зростання цін на пальне, зокрема на “народні” марки бензину.