У Росії стрімко зростає кількість авіапригод. У 2023 році у країні сталося щонайменше 74 інциденти з пасажирськими літаками, що вдвічі більше, ніж у 2022-му. Поломки пов’язані із санкціями, які забороняють іноземним компаніям обслуговувати повітряні судна авіакомпаній із Росії та постачати запчастини для них, повідомляє FREEДОМ.
Лютий 2024 року. З радарів зникає російський вертоліт Мі-8, що належить МНС Росії. Через кілька годин стає відомо, що він впав на поверхню Онезького озера і пішов під лід. Щоб дістатися до місця події, рятувальники використовували снігоходи. Екіпаж, що складався з трьох осіб, який був на борту Мі-8, загинув.
Це не перший літак, який впав на території Росії за останній рік. Американський The Wall Street Journal повідомляє, що у 2023 році у РФ сталося щонайменше 74 інциденти з пасажирськими літаками, в той час, як у 2022-му — в половину менше — 36.
“Практично весь парк літаків Росії складався з Airbus і Boeing, контракти на лізинг з якими були припинені після повномасштабного вторгнення 24 лютого 2022 року. Треба розуміти, що російського виробництва літаків практично не існує. Єдиний літак, який Росія виробляє, — це Superjet, але, за великим рахунком, це обгорткове складання. Зараз намагаються відновити старе виробництво, яке припинено, тому що раніше Радянський Союз випускав літаки Ту та Іл, але цього виробництва вже давно не існує, і зрозуміти, наскільки можливо його відновити зараз, незрозуміло”, — зауважила політична аналітикиня Ольга Курносова.
Росія повністю зосередилася на своїй війні проти України. При цьому, закинула літакобудування, як загалом і інші способи розвитку в науці та техніці.
“Частково — це сірі схеми постачання деталей. Частково — розбирання гірших літаків, такий, так би мовити, канібалізм, коли літак розбирають, щоб полагодити інші”, — пояснила Курносова.
Допомагають падати літакам і російські спецслужби.
“Останніми днями багато хто говорив про збої в системі GPS у деяких регіонах Росії та прилеглих регіонах. Такі збої спостерігалися в Польщі, над Балтійським морем і у Фінляндії”, — розповіла політична аналітикиня.
Західні санкції вплинули не тільки на авіабудівництво, а й на здатність РФ навчати нових пілотів і проводити необхідні курси підвищення кваліфікації. Війною проти України Кремль перекреслив десятиліття роботи російських авіакомпаній.
Читайте також: З початку року 20 разів виникали проблеми з двигунами літаків — аналіз російської авіації (ВІДЕО)
Нагадаємо, авіаційний експерт, колишній інженер-випробувач конструкторського бюро “Антонов” Костянтин Криволап заявив, що справи з цивільною авіацією у РФ йдуть погано. На момент початку повномасштабного вторгнення в Україну в Росії значилося близько 1 100 літаків, і ось уже через майже два роки їхня кількість скоротилася вдвічі. Також у повітряних суден відмовляють двигуни.