У Чорному морі незліченна кількість мін: як цей факт впливає на зернову ініціативу розповів спікер ВМС України

Завантаження зерна на судна для експорту. Фото: mind.ua

Ситуація із зерновим коридором через Чорне море, як і раніше, складна. Російська сторона продовжує блокувати вхід і вихід суден. Також до цього додалася небезпека від вибуху мін, які принесло в акваторію внаслідок підриву Каховської гідроелектростанції (ГЕС). Про це сьогодні, 17 червня, в ефірі телеканалу FREEДОМ розповів речник Військово-морських сил (ВМС) України Дмитро Плетенчук.

Збільшення показника обсягу навантаження зерна не показує позитивної тенденції, оскільки порівняння йде з попереднім тижнем. Російська Федерація всіляко перешкоджає виходу і входу суден в українські порти, тому показники завжди сильно коливаються.

“Ситуація досить складна. Що стосується збільшення обсягу завантаження на 65% — це порівняно з попереднім тижнем. Тобто, насправді показники перебувають нижче середнього. І мало того, те, що відбулося завантаження в портах, це не означає, що спроможність коридору при цьому збільшилася. Зараз захід кораблів перевіряє російська сторона, до такої міри затягуючи цей процес, що на вхід практично нічого немає. Тобто треба розуміти, що наступного тижня цей показник буде різко в мінус. Крім усього іншого, ті судна, які вже заповнені в українських портах, на них ще чекає комісія на вихід, яку російська сторона так само затягує будь-якими можливими способами”, — пояснив Плетенчук.

На безпеку суден суттєво впливають міни, які принесли води Каховської ГЕС в акваторію Чорного моря.

“Що стосується безпеки, то завжди є небезпека, що в морі ці міни, зірвані, можуть перебувати де завгодно. І згідно з договором, третя сторона повинна цю проблему вирішувати. Тобто, відповідно, будь-яка країна чорноморської зони, наприклад, це може бути, Румунія, Туреччина, вони цю проблему повинні вирішувати”, — зазначив він.

Читайте також: Росія шантажує світ виходом із зернової угоди, хоча не відіграє в ній ключової ролі — думка експерта

Прямий ефір