Санкції вдарили по російській медицині: страждають діагностика, фармація і цивільна авіація (ВІДЕО)

Ілюстративне фото: pixabay.com

Через мобілізацію, оголошену російським президентом Володимиром Путіним, Росію залишили близько 2% лікарів. Серед них — фахівці зі світовими іменами, головні лікарі відомих столичних клінік, завідувачі відділень, науковці. Зіткнулася Росія і з нестачею обладнання та медикаментів. Не краща ситуація складається і з цивільною авіацією. Введені Європою і США санкції перекрили постачання необхідних деталей і запчастин, у підсумку, велика частина авіації простоює, інформує FREEДОМ.

“Я переїхала в Астану з Москви. Працювала і продовжую працювати терапевтом. Приїхала сюди наприкінці вересня через мобілізацію, тому що я — військовозобов’язана і не хотіла бути мобілізованою. Я ідеологічно не згодна з тим, що відбувається”, — сказала терапевтка, алергологиня Дар’я Мошарева.

Про брак кваліфікованих медиків, особливо терапевтів, онкологів і кардіологів, говорять і в російському уряді. Обіцяють терміново підготувати свіжі кадри та подають надію населенню запевненнями про нові ініціативи.

“Для залучення в медичні організації лікарів і середнього медичного персоналу, закріплення їх у державній системі охорони здоров’я реалізується програма “Земський лікар/Земський фельдшер”, у якій взяли участь уже більш ніж 51,7 тис. медичних працівників”, — заявив міністр охорони здоров’я Росії Михайло Мурашко під час виступу на “Урядовій годині” в Державній Думі Росії.

Щоправда, з твердженнями влади російські медики готові посперечатися.

“У Росії немає нормальної системи освіти, насамперед сучасної медичної освіти. Вона така, яка була 100 років тому, і вона не розвивалася, а, скоріше, стагнувала. Усі якісь освітні речі, які мають сенс, були оплачені фармкомпаніями, меценатами, ким завгодно, але держава до цього не мала стосунку зовсім. Усе, до чого торкалася державна система — освіти, сертифікація, акредитація або, на щастя, не працювало, або працювало так, що ніхто цим користуватися не може”, — зазначив хірург Олександр Ванюков.

У майбутньому на російську медицину однозначно чекає занепад, впевнені експерти, адже охорона здоров’я — це насамперед інновації, які Росії просто недоступні.

“Розвиваються не тільки хвороби, а й розвиваються способи їх лікування, обладнання, діагностика, протидія тим чи іншим захворюванням. І та ж сама історія: охорона здоров’я стає недоступною, дорогою. Відповідно, коли немає достатньо обладнання і кваліфікованих кадрів, а не можуть зараз отримати достатньо знань російські медики, тому що вони перестали їздити на міжнародні конференції, їх ніхто не запрошує”, — вважає доктор фармацевтичних наук Костянтин Косяченко.

Те, що скоро в Росії не буде кому лікувати громадян — це лише частина великої проблеми. Друга — лікувати нічим.  Санкції, які запровадив Захід проти країни-агресора, призвели до того, що російська медицина відчуває серйозний дефіцит ліків.

“Сьогодні досить складна у них ситуація, тому що, за їхніми ж звітами, у РФ мінус 20% обсягу ринку ліків у грошах і мінус 25% упаковок. Тобто, зменшується доступність росіян до ліків. Ще одна проблема, якщо ми говоримо про виробництво, це, безумовно, санкції на те, що поставляється обладнання, тому що багато що з обладнання може бути подвійного призначення”, — пояснив Косяченко.

У січні спеціальна комісія МОЗ Росії склала список потенційно дефіцитних ліків, до якого увійшли 97 препаратів. Серед них аспірин, парацетамол, корвалол і навіть йод. Об’єктивно, зараз у Росії можуть виробляти лише препарати-дженерики вітчизняного виробництва. А це — нестабільна якість.

“Якщо взяти інноваційні ліки, то росіяни практично не мають доступу до цих технологій, а ці ліки лікують дуже багато важких захворювань, такі як онкозахворювання та інші”, — зазначив доктор фармацевтичних наук Костянтин Косяченко.

Разом з інноваційними ліками зникло з російського ринку і сучасне медичне обладнання, через що знижується ефективність роботи хірургів, діагностики, а також протезування, що є вкрай актуальним для Росії з огляду на кількість поранених, які повернулися з фронту.

“Ось у нас закінчилися катетери. Без них не можна працювати, без них не можна зробити зйомку судин серця, ти не можеш лікувати інфаркт, ішемічну хворобу серця. Ти лікувати можеш, але діагностику нормальну зробити не можеш. Усі клінічні міжнародні дослідження, частину яких проводили на території Росії, їх зупинили, а в Штатах і Європі вони тривають”, — розповідає хірург Олександр Ванюков.

Плачевна ситуація у федерації й з цивільною авіацією. Через дефіцит свічок запалювання, російські авіакомпанії можуть призупинити польоти на російських регіональних лайнерах Sukhoi Superjet. Річ у тім, що двигуни та свічки виробляли Франція та Америка, а після запроваджених щодо країни-агресора санкцій, ці комплектуючі стали недоступні. Крім того, Міністерство митниці та торгівлі Туреччини заборонило обслуговувати та заправляти майже 40 літаків з Росії та Білорусі.

“Ніколи ще в історії цивільної авіації жодна країна не стикалася з такими санкціями, як зіткнулася Росія. Хіба що тільки Іран перебуває під санкціями понад 40 років, але там старі літаки. Справа ж не тільки у свічках запалювання. Усі кажуть, що літак Sukhoi Superjet — це наш літак. Але чим він наш? Тільки тим, що його збирають у нас. А більш ніж на 70% літак Superjet складається з імпортних складових. Тому “наш” — це суто умовне поняття. І він нічим не відрізняється від того ж Boeing або Airbus. Тільки тим, що він у нас збирається”, — повідомив в інтерв’ю виданню “Настоящее время” пілот “Аерофлоту”, капітан лайнера А-320 Андрій Литвинов.

Відмовили в допомозі “Аерофлоту” й дружні Росії країни, такі як Казахстан, Узбекистан, Киргизстан. Вони також експлуатують Boeing і Airbus, але допомагаючи федерації деталями, ці країни прирікають і себе на санкції.

“Ніхто не хоче підставляти свою цивільну авіацію. А оскільки запчастинами займається фірма General Electric, там вимагають вказувати кінцевого споживача під час продажу своїх запчастин. Так от, якщо якась компанія не вказує або вказує російського споживача, то, природно, вона автоматом потрапляє під вторинні санкції. І нам ввічливо відмовили”, — сказав в інтерв’ю виданню “Настоящее время” пілот “Аерофлоту”, капітан лайнера А-320 Андрій Литвинов.

Деградація Росії сьогодні спостерігається практично у всіх сферах життєдіяльності: банківська система, медицина, освіта, авіація, машинобудування.  І це тільки початок, впевнені аналітики.   

Читайте також: Двійники, хвороба Паркінсона, страх смерті та “колективний президент”: експерти поділилися думками про стан Путіна

Прямий ефір