Через дефіцит фарби автомобіль Lada у РФ тепер можна замовити лише у двох кольорах, а Lada Granta “АвтоВАЗ” знову спростив. Про це сьогодні, 30 січня, в ефірі телеканалу FREEДОМ сказав російський незалежний автоексперт, журналіст Сергій Асланян.
За його словами, кольори російського триколору — синій, білий і червоний — випускаються в Німеччині, але фарба таких кольорів у РФ більше не надходить.
“Залишаються наймасовіші — чорний і білий. Вони збереглися в товарних кількостях тому, що були базовими, і їх найбільше припасено. Коли зараз “АвтоВАЗ” говорить про те, що це проблема миттєва і її можна швидко розв’язати, скоріш за все, її не розв’яжуть. Подільська фабрика “Перемога робітників”, яка була традиційним виробником фарб для всього вітчизняного автопрому, така сама імпортовразлива та імпортозалежна”, — зазначив Асланян.
Він звернув увагу, що фарба для автомобілів стала дуже показовою для стану російської економіки.
“Така ж ситуація в інших напрямках: немає нічого, з чого можна було б зробити автомобіль. Ця тема дуже болюча для російського автовиробника і для уряду, тому що уряд призначив автопром титульним. Як зрозуміти, хороша країна чи погана, придатна вона для проживання чи ні, є в неї досягнення чи ні? Автопром — це важливо. Якщо країна робить машини, значить це хороша країна”, — вважає автоексперт.
Асланян зауважив, якщо йде нестача комплектуючих на танковому заводі — це таємниця, а якщо закінчилася автофарба — це обговорення для всієї Росії.
“У Росії все в останні 20 років йшло шляхом імпортозаміщення, а саме все російське було поганим і його треба було поміняти на імпортне. На сьогодні обладнання — імпортне, запчастини для обладнання — імпортні. Не важливо, що це: верстат, який виробляє фарбу або який виробляє голки — вони всі завжди імпортні. Компонентна база — імпортна. І ось це все потихеньку закінчилося. Коли два місяці тому почала закінчуватися фарба для японських принтерів, на яких друкують внутрішньоросійські паспорти державного зразка, це теж було проблемою, яку не розв’язано ніяк. З Японії ні принтер не прийшов, ні фарба для нього. Значить замість паспортів доведеться видавати якусь довідку”, — пояснив він, чому Росія не налагодила свого виробництва фарб для автомобіля.
Сергій Асланян додав, що в Росії щоразу, коли намагалися щось виробляти самі, все виходило гірше і дорожче.
Читайте також: Деградація економіки, репресії та мобілізація: які перспективи громадянської війни в РФ (ВІДЕО)