Українські інженери розробили унікальні мобільні ремонтні комплекси. Вони дають змогу відновлювати просто на передовій майже всю наявну в Сил оборони техніку: і колісну, і гусеничну, і навіть броньовану. До того ж роблять це швидко та надійно. Що собою являють ці машини, розповідає FREEДOM.
Польове розташування самохідної артилерії. Ремонтний підрозділ. І незвичайне обладнання — мобільні ремонтні автомайстерні.
Це — розробка українських конструкторів. Відповідь на актуальний запит війни.
“Стаціонарні ремонтні бази — це легка ціль для БпЛА, для ракет. Тому є таке рішення як мобільна майстерня, яка може дуже швидко передислокуватися для виконання бойових завдань. Є таке рішення на базі пікапа — називається “Локер”. Він маленький, дуже рухливий — його можна легко заховати, замаскувати. Його виробили на заміну старому радянському МТЗ, які виготовлялися на ЗІЛі”, — розповів представник благодійного фонду Сергій Алфьоров.
Розробники запевняють — у цьому кросовері є все, що потрібно для польового ремонту.
“Це буквально автосервіс на колесах. Почнемо наш огляд з пікапа, на який встановлено кунг. Саме цей кунг і є автосервісом. У цьому кунзі три джерела живлення. Це генератор, можливість під’єднатися до зовнішнього джерела та портативна зарядна станція. З електроінструменту в нас тут дриль, болгарка, ліхтарі, зварювальний апарат, що дає змогу виконувати всі зварювальні роботи. Головним же атрибутом є шиномонтаж — він дає можливість замінити колесо за п’ять хвилин”, — розповів представник конструкторського бюро Веніамін Іващенко.
А ще набори різноманітних викруток та іншого оснащення.
“Ручний інструмент тут є і дюймовий, і метричний, тому що техніка у нас є і європейська, і радянська. Та це зоопарк прямо. Тому інструмент повинен бути різних вимірів”, — розповів Веніамін Іващенко.
Це важливий момент. Адже на початку, коли британська та американська техніка заходила в підрозділи й невдовзі ламалася, її не могли відремонтувати саме через брак дюймового інструменту.
“Це зачисний, відрізний верстат для гідрошлангів. Разом із пресом для відтиску гідрошлангів вони відіграють важливу роль. Кожна військова техніка має гідрошланги, особливо артилерія”, — пояснює Веніамін Іващенко.
Є ще інша модель мобільної автомайстерні, поміщена в морський контейнер. За допомогою спеціальної системи вона за хвилини вивантажується там, де це необхідно.
“Тут також є генератор і компресор, вони заховані під цим столом, тільки вони потужніші. Є токарний верстат, прес для відтиску гідравлічних шлангів, і свердлильно-фрезерний верстат. Ці два верстати дають змогу проводити будь-які фрезерні та токарні роботи. Дуже простий приклад — відновити будь-яке різьблення на гвинтах”, — представник конструкторського бюро.
Усе обладнання — більше і потужніше, ніж на кросоверах.
“Наприклад, зварювальний пост обладнаний витяжкою, шторкою і дає змогу зварнику комфортно працювати. Цей зварювальний пост закриває 100% зварювальних робіт, тому що тут є й аргонно-дугове зварювання, і промисловий напівавтомат, і плазморіз”, — розповідає Веніамін Іващенко.
Такі комплекси український виробник уже кілька років постачає Силам оборони.
“Комплексів таких багато передано. На базі пікапа їх десь 90 штук передано Силам оборони. На базі контейнера, різних — їх десь близько 100 одиниць. Це і шиномонтажні, й універсальні мобільні майстерні. Усі знають, що потрібні дрони, але також ми всі знаємо, що ніяка техніка не поїде не відремонтованою. Передають на фронт пікапи, але він проїхав 100-200 км, і його треба ремонтувати. Нічим ремонтувати — немає ключів, він стоїть. Поїхала БМП, поїхав “Бредлі” — у нього влучив снаряд, він стоїть. Він не захищає країну, не захищає хлопців. Раніше, щоб його відремонтувати, треба було їхати в глибокий тил”, — розповів Сергій Алфьоров.
Усі автомайстерні, представлені кореспондентам FREEДOM, скоро вирушать на передову, в українські бригади.
Читайте також: “Боротися за життя кожного бійця до кінця”: роботу військового госпіталю на Донеччині показали журналісти (ВІДЕО)