У МОЗ запропонували заборонити рекламу нетрадиційної медицини

Фото Укрінформ-UATV

Міністерство охорони здоров’я України розробило новий законопроект, який обмежує рекламу лікарських засобів.

Про це у своєму Facebook повідомила в. о. міністра Уляна Супрун.

За її словами, у способі та подачі реклами лікарських засобів Україна дуже відстає від країн Заходу, де є чіткі правила та норми, які дозволяють розповсюджувати рекламу ліків.

“Уявіть, понад 50% від усього ринку спожитих ліків у 2017 році становлять ліки без доведеної клінічної ефективності! З 10 найпопулярніших препаратів, які найбільше купували українські пацієнти у минулому році, лише три є препаратами, які належать до категорії основних лікарських засобів. Усі інші – симптоматичні та супутні препарати, або ж такі, що не мають достатньої бази ефективності”, – написала Уляна Супрун.

Як зазначила виконувачка обов’язків міністра охорони здоров’я, за даними Нацради з питань телебачення та радіомовлення, від 30% до 50% загальної кількості реклами на українському телебаченні – реклама лікарських препаратів та медичних виробів. А майже 69% українців займаються самолікуванням, не звертаючись за допомогою до лікарів.

Серед основних пунктів законопроекту МОЗ – заборона реклами цілительства та нетрадиційної медицини, а також залучення до реклами конкретного препарату відомих людей, акторів, що зображають медпрацівників. Окрім того, пропонується заборонити надавати інформацію, що ліки призначені виключно для лікування дітей та зобов’язати, щоби зміст реклами відповідав інструкції про застосування лікарського засобу.

“Сьогодні ми презентуємо проект громадськості, далі – медичній спільноті, фармвиробникам”, – наголосила Уляна Супрун.

Нагадаємо, МОЗ запустило сайт із міжнародними протоколами лікування для українських медиків. Наразі протоколи доступні англійською мовою, переклад на українську ще в роботі.  В першу чергу перекладуть протоколи із найбільш актуальних захворювань і станів, які трапляються у первинній ланці.

Прямий ефір