З бочками простіше, з баржами — складніше: про способи прориву бонових загороджень росіян на морі розповів Лакійчук

Баржі біля Керченського мосту. Фото: prozoro.net.ua

ЗСУ почали застосовувати нову тактику прориву бонових загороджень Чорноморського флоту Росії. В озері біля селища Чорноморське українські морські дрони вразили буксир Чорноморського флоту РФ, прорвавши загородження. Тим часом Кримський (Керченський) міст росіяни намагаються захистити баржами. Про це сьогодні, 9 червня, в ефірі телеканалу FREEДОМ розповів керівник військових програм безпеки Центру глобалістики “Стратегія ХХІ” Павло Лакійчук.

Він зазначив, що бонові (плавучі) і мережеві загородження активно застосовувалися в період Першої світової війни для захисту баз і пунктів базування.

“Принцип бонових загороджень простий: ставляться великі буї-бочки, між якими розтягуються металеві троси. І невеликі надводні засоби, наприклад, катери не можуть проплисти. Є ще сітчасті загородження проти підводних човнів — те ж саме, тільки в глибину води опускається сітка”, — пояснив Лакійчук.

Такі загородження використовувалися до кінця ХХ століття.

“Наприклад, за радянських часів Севастополь був закритим містом, і порт щовечора закривали на такі бонові ворота і вранці відкривали для судноплавства”, — навів приклад експерт.

Російські окупанти застосовують таку техніку захисту у XXI столітті.

“Щоб прорвати ці загородження, потрібно діяти як кумулятивний снаряд: перший засіб прориву бонового загородження жертвує собою, щоб решта могли увійти в цей прорив загородження й ефективно діяти на цій закритій акваторії”, — уточнив Лакійчук.

Для захисту Кримського (Керченського) мосту росіяни використовують іншу технологію — замість буїв-бочок вони ставлять старі, іржаві величезні баржі. Прорив такого загородження довший за часом — атакується та пробивається баржа, потім вона заповнюється водою і тоне, а її потоплення може зайняти різний час. У травні з південного боку мосту росіяни встановили вісім таких барж.

“Це вже друга спроба росіян у такий спосіб захистити міст. Перша спроба була 2023 року, але осінні шторми потопили ці баржі. Скоро дно Керченської протоки під цим мостом стане звалищем затонулих барж. Проте, таку перешкоду складніше подолати”, — зазначив експерт.

Читайте також: Де і як Росія ховає кораблі Чорноморського флоту — подробиці (ВІДЕО)

Нагадаємо, російська оборона Кримського мосту сильно постраждала восени 2023 року — внаслідок шторму більшість барж змило або затопило. Так, станом на 1 грудня три баржі біля мосту було затоплено й одну частково затоплено, дві баржі повністю змило водою. Ще одна деякий час залишалася на плаву, але вона ні до чого не була прив’язана, тому її змило.

У травні 2024 року з метою захистити Кримський міст від можливого удару морськими дронами росіяни встановили ще вісім барж.

Читайте також: “Вони туди стягнули все, що можна”: ефективність російської ППО в Криму оцінив Риженко

Прямий ефір