Перевіряють воду, порожні кораблі та кожен трюм: як РФ саботує зернову угоду, розповів президент Української зернової асоціації

Ілюстративне фото: mtu.gov.ua

Під час перевірки кораблів із українським продовольством у Туреччині відбувається звичайний саботаж з боку російської делегації. Перевірка одного судна триває до двох годин, на свою чергу кораблі чекають по 2-3 тижні. Про це в ефірі телеканалу FREEДОМ розповів президент Української зернової асоціації Микола Горбачов.

“Вони скоротили кількість команд, які перевіряють, із п’яти до трьох. Вони працюють до 15:30… Вони взяли на себе обов’язок перевіряти те, що не прописано в технічних умовах з огляду кораблів… Коли кораблі йдуть порожні, що їх там перевіряти, але російська делегація спускається вниз, перевіряє баланс води, хоча це не входить до їхніх обов’язків. Вони не є екологічною інспекцією, вони не відповідають за чистоту води в Чорному морі. Це саботаж”, — сказав гість ефіру.

За його словами, існує міжнародний досвід вибіркових перевірок, але Росія його ігнорує.

“Вони взяли на себе обов’язок перевіряти зерно не лише, скажімо, відкривши трюм, подивитися. Вони взяли довгі щупи, давай цими щупами пробивати зерно — на кожен трюм йде близько 40 хвилин. Якщо 5-6 трюмів, виходить, що на перевірку одного корабля йде близько двох годин”, — коментує Горбачов.

Українські пропозиції щодо оптимізації перевірки — збільшення кількості перевіряючих команд та часу їхньої роботи хоча б до 18:00 — також ігноруються.

“Дуже важко на сьогодні вести з ними переговори про збільшення кількості команд, що перевіряють, і щоб вони повернулися до тієї процедури, яка прописана. Українська сторона веде ці переговори щодня”, — констатував Микола Горбачов.

Зазначаючи, що день простою судна коштує власнику 20 тис. дол. США, Горбачов пояснив, що після двох тижнів простою вже економічно невигідно перевозити зерно.

Читайте також: Україна є гарантом глобальної продовольчої безпеки — огляд ініціативи Grain From Ukraine на 2023 рік (ВІДЕО)

Прямий ефір