У програмі “Дія” з’являються нові функції. Вже у грудні всі українці зможуть зареєструвати місце проживання онлайн за допомогою цього порталу. Крім того, по всій країні відкриваються пункти підтримки користувачів мобільного додатку “Дія”.
Скільки вже таких офлайнпунктів допомоги відкрито і чим там можуть допомогти – розповів керівник з розвитку електронних послуг Міністерства цифрової трансформації Мстислав Банік у програмі “5 вопросов” телеканалу UA.
Ведучий – Олег Борисов.
– Які нові функції з’являться у додатку “Дія”?
– Найголовніше – це у грудні ми запускаємо послугу щодо зміни реєстрації місця проживання, тобто зміни прописки. Вона буде доступна по всій території, у 1439 громадах України. Вже більше не треба буде їздити до військкомату, проходити медогляд – ми просто повідомлятимемо про нове місце проживання людини. Окрім цього, працюємо над запуском соціальних послуг – субсидії, пенсійні посвідчення, допомога тощо.
– Один із наших глядачів адресував вам запитання: “Намагаюся зареєструватися в “Дія” через NFC, після сканування вибиває програму. Пробував на інших смартфонах з іншими паспортами – те саме. У чому причина?”
– По-перше, точно раджу перевірити дві речі: щоб телефон був з NFC. Тому що, наприклад, на всіх iPhone є NFC. На телефонах з ОС Android не скрізь є такий чіп. Якщо цього чіпа немає, він не зможе зчитувати паспорт для авторизації. В інших випадках важливо, щоб була остання версія програми, і все має працювати.
– Як відбуватиметься виплата 1000 грн вакцинованим українцям через “Дію”?
– Нас це питання також цікавить. Ми, як Міністерство цифрової трансформації, виступатимемо технічним реалізатором. Нагадаю, що Мінцифри не ухвалює рішення про виплату, не перераховує гроші. Це все робить спільна робоча команда із різних міністерств та відомств.
Зараз ми від робочої групи чекаємо на ухвалення підзаконних нормативних актів, які точно визначать, який буде порядок надання послуги з виплати 1000 гривень. Але ми вже мали схожий досвід минулого року і цієї весни з виплати 8 тис. ФОП і найманим працівникам. Я думаю, що щось схоже буде і цього разу також. Чекаємо, щойно буде ухвалено відповідно відповідне нормативне рішення, зможемо детально розповісти, як це буде реалізовано у “Дії”.
– У зв’язку з анонсованою виплатою цієї 1000 грн з’явилися шахраї, які дзвонять людям і просять їм сказати номер картки, щоб нібито перерахувати гроші. Чи можуть працівники запитувати такі дані: номер картки, CVV-код?
– Ніколи, закликаю, ніколи й нікому ні в якому разі не давати всі дані своєї карти, бо для зарахування ця інформація не потрібна. Вона не підходить. Для того, щоб зарахувалися гроші на картку, потрібний номер рахунку у форматі iBank. Це не ті цифри, які спереду карти. Це більше цифр, що починаються з UA і далі там великий набір цифр. Жодних CVV-кодів, терміну дії не потрібно.
– Розкажіть про пункти підтримки застосунку “Дія”. Скільки їх буде, де вже відкрито?
– Я перебуваю в місті Харків, у нас великий тур містами України. Ми відвідуємо ці центри офлайнпідтримки. Здебільшого їх запускають у центрах масової вакцинації. Є безліч людей, які вперше встановлюють додаток, яким потрібна підказка – починаючи з того, як зайти в Play Market або як авторизуватися. Незважаючи на те, що у нас все зрозуміло, інтуїтивно, буває так, що потрібна допомога.
Також люди стикаються з проблемами з генерацією сертифікатів, коли щось може бути продубльовано у системі з вини сімейного лікаря або через навантаження. Лікар, який робив щеплення, міг припуститися помилки, тому потрібна допомога, підказка. Це ключове завдання, з яким стикаються наші волонтери, які в офлайнточках підтримки “Дії” можуть допомогти.
Крім того, в усіх ЦНАПах доступна консультація. Приблизно 800 таких центрів в Україні вже надають консультації.
– Скільки ще таких офлайнцентрів та пунктів підтримки відкриється?
– Поки що точно складно анонсувати, бо все перебуває в пілотному режимі. Керівництво на місцях, на рівні обласних адміністрацій, на рівні міських адміністрацій, на рівні мера ухвалюють рішення, де найбільший потік, де потрібні консультації. Тому в якихось місцях кількість збільшуватиметься, тому зараз поки що важко анонсувати. Найголовніше – що ЦНАПи теж залучені до цієї роботи, вони працюють у штатному режимі, і, відповідно, там також можна отримувати консультації.
– Чи відкриватимуть у Києві такі пункти підтримки?
– У Києві є три такі пункти підтримки: у Міжнародному виставковому центрі, на залізничному вокзалі “Центральний” і, звичайно, у ЦНАПах. Там працюють у нас чималі команди.
Навіть на вокзалі постійно є потік людей, які приходять по консультацію не лише після вакцинації, а й коли вони просто мають якесь питання.
– Найглобальніші проблеми, з якими зараз стикаються люди?
– Найглобальніша проблема – це завжди з COVID-сертифікатами, коли лікар припустився помилки під час внесення, і потрібно її виправити, бо будь-яку інформацію про щеплення може виправити винятково той лікар, який робив щеплення та підписав своїм електронним ключем. Тому часом людині доводиться їхати до того лікаря, шукати, де він працює чи шукати його мобільну бригаду, щоб виправити дані, щоб COVID-сертифікат міг бути згенерований.
– Чи є якісь обмеження щодо встановлення мобільного додатку “Дія”?
– Є старі телефони на ОС Android, які вже не підтримують більшу частину програмного забезпечення, зокрема питання безпеки. Тому на найстаріших смартфонах “Дію” не можна встановити.
Також її не можна встановити на смартфони, які мають Root-права або Jailbreak, тобто де є доступ до сховища телефону. На таких смартфонах не можна встановити “Дію”, тому що вони не є безпечними. У решті випадків це дуже легко.
Нагадаю додатково, я думаю, це важливо і для наших глядачів, що “Дія” не тарифікується мобільними операторами. Ні мобільний додаток, ні портал. Якщо є одна копійка на рахунку, можна користуватися додатком повною мірою.
Нагадаємо, майже за два роки після запуску застосунком “Дія” користуються понад 10 млн громадян України.
Читайте також: “Дія” не збирає особисті дані українців, – Федоров