П’ять інцидентів за добу: що не так із російським літаком Superjet (ВІДЕО)

Superjet-100. Фото: gettyimages.com

За 13 років експлуатації російського літака SSJ-100 в аваріях загинули 89 пасажирів та членів екіпажів, безповоротно втрачено дев’ять бортів із 232 збудованих. Така статистика робить російський Superjet (“Суперджет”) одним із найнебезпечніших пасажирських літаків у світі, стверджують експерти. Після початку повномасштабного вторгнення російської армії в Україну кількість аварій та інцидентів у цивільній авіації Росії збільшилася, повідомляє FREEДОМ.

П’ять інцидентів за добу — така статистика пригод із літаками SSJ-100 російської авіакомпанії “Азимут”, відомими у федерації як Superjet (“Суперджет”). 24 листопада 2024 року в Красноярську борт здійснив аварійну посадку через гідравліку, що відмовила. Та сама проблема виникла і у літака, що летів із Петербурга до Москви. У Сочі перервали зліт через несправність. А в Петербурзі повідомили про проблеми з шасі під час посадки. П’ята та найсерйозніша аварія сталася у турецькій Анталії.

Superjet-100, у якого на борту перебували 89 пасажирів та шість членів екіпажу, спалахнув під час приземлення. Обійшлося без жертв, проте подібна аварія у травні 2019 року спричинила загибель 41 людини.

“Сухий” Superjet складається на 70-80% із західних запчастин, які на цей час не отримують підтримки на території Російської Федерації. Літак спочатку — сирий, звичайно ж, це не додає радості та надійності літака. І ми це бачимо на частих інцидентах”, — прокоментував ситуацію капітан Airbus Михайло Парканський.

Російський SSJ-100 вперше здійснив свій комерційний політ у 2011 році. Перша аварія Superjet сталася 2012-го. Тоді загинули 45 людей. Потім інциденти із цими літаками стали рутиною. “Аерофлот” викуповувати повітряні судна не став через різницю реальних технічних показників та документації. Літак виявився важчим на 3,5 т і витрачав на 11% палива більше, ніж було заявлено. Відмовилися від “Сухого” та міжнародні компанії. Він лише на 40% складається із російських комплектуючих. Відповідно, час на виправлення будь-якої проблеми збільшувався. Потрібно було чекати на іноземні деталі.

“З погляду будь-яких відмов — це не найнадійніша штука. Я говорю не про критичні історії на кшталт двигунів чи повної втрати управління, немає. Але в ньому щось постійно ламається: то гідравліка барахлить, то з кондиціюванням салону проблеми… Це спочатку хороший літак, який не довели до пуття і не змогли вилікувати від “дитячих хвороб, які стали хрічними”, — сказав російський пілот Павло в інтерв’ю виданню “Сибирь. Реалии”.

З початку повномасштабного вторгнення Росії в Україну та запровадження США та ЄС санкцій щодо країни-агресора кількість проблем із SSJ-100 лише збільшилася. Число аварій до 2024 року зросло у кілька разів. 2021 року їх було не менше 134, 2022-го — 181, 2023 року — вже 289. Через санкції вирішити ці проблеми неможливо, пояснюють експерти. Запчастин нема і не буде. І поширена у Росії практика авіаканібалізму не допоможе.

“Він спочатку був неймовірно залежний від іноземних комплектуючих, а за умов санкцій доступу до них немає. На відміну від Boeing або Airbus, цей літак має унікальні запчастини, які не знайти на ринку. Наприклад, його двигуни французи робили лише під нього. Шини робили в Michelin і для цього також створили окрему виробничу лінію. І так там у всьому”, — пояснила авіаційна експертка Марина Петрова інтерв’ю виданню “Сибирь. Реалии”.

Проблеми в Росії не лише з Superjet. “Аерофлот” розпочав звільнення працівників через складнощі з обслуговуванням літаків. Терміни ремонтів затягуються, комплектуючих не вистачає, а кваліфіковані працівники йдуть через низькі зарплати. Кількісно зменшився авіапарк літаків Airbus. 34 з 66 літаків у Росії не можуть виконувати перельоти через проблеми з двигунами. А санкції не дозволяють провести заміну чи ремонт. На думку експертів, вже наступного року кількість авіаперевезень у Росії скоротиться ще на 15%.

Читайте також: Авіапольоти у РФ набувають статусу екстремальних: розбір ситуації в галузі (ВІДЕО)

Прямий ефір