Сьогодні, 23 лютого, над Азовським морем у результаті спільної операції Головного управління розвідки Міністерства оборони України (ГУР МОУ) та Повітряних сил Збройних сил України (ЗСУ) збили черговий цінний російський літак дальнього радіолокаційного виявлення та управління (ДРЛВ) А-50У. За словами військово-політичного оглядача групи “Інформаційний спротив” Олександра Коваленка, озвученими в ефірі телеканалу FREEДОМ, ці літаки в Росії не виробляють, вони не мають можливості їх виробляти. Після сьогоднішнього вечора боєздатних залишилося три таких літаки.
“Це черговий збитий літак А-50 радіолокаційного виявлення і управління, який призначений для забезпечення контролю повітряної обстановки, управління оперативно-тактичною авіацією, який був збитий практично в одному і тому ж районі, в одній і тій же локації від січня 2024 року. Тобто вже два літаки поспіль із початку року”, — сказав він.
За інформацією оглядача, літак А-50 виконував широкі функції. Не тільки функції визначення пусків ракет з боку України по об’єктах російських окупаційних військ, наприклад, таких ракет, як Storm Shadow/SCALP-EG, а також зліт української тактичної авіації.
“Цей літак доповнював усю російську систему цілеспрямування, допомагав завдавати ударів по нашій території, розширював можливості комплексів С-400 за дальністю ураження цілей, донаводив, здійснював дорозвідувальну діяльність для наведення, зокрема, й ракет авіаційного та морського базування, і сухопутного базування російських окупаційних військ. Тобто весь цей комплекс завдань виконував саме А-50”, — розповів Коваленко.
За його інформацією, у РФ є ще один пошкоджений літак ДРЛВ А-50, що перебуває на нескінченній модернізації, і два на ремонті. А три залишаються в строю.
“Цього недостатньо для того, щоб організувати цілодобове позмінне чергування в повітряному просторі. А щодо пілотів, екіпажу — це аж ніяк не люди з вулиць. Якщо для середньостатистичного бойового літака тактичної авіації, наприклад, Су-35, Су-34, для підготовки пілота йдуть роки — від 5 до 10 років, щоб це був більш-менш професійний пілот, то для таких літаків, як А-50, це взагалі пілоти — окрема каста. Це понад 10 років постійних польотів, тренувань. Підготовка такого екіпажу якоюсь мірою рівноцінна будівництву нового літака”, — резюмував Олександр Коваленко.
Як повідомили в ГУР МОУ, знищений А-50У ― нова модернізована російська версія літака. Різке падіння швидкості та висоти підбитого літака А-50У зафіксовано поблизу міста Єйськ. Вартість такого судна, яких у держави-агресора залишились одиниці, становить 350 млн дол.
Читайте також: Україна активно збиває російські літаки: стан військової авіації РФ оцінили експерти
Нагадаємо, раніше авіаційний експерт, колишній інженер-випробувач конструкторського бюро “Антонов” Костянтин Криволап розповів, що після того, як ПС ЗСУ знищили російські літаки ДРЛО А-50 і командний пункт Іл-22 над Азовським морем у січні, у РФ залишилося п’ять А-50У, найсучасніших, які дають змогу контролювати повітряний простір України.