Росія перетворюється на відсталу країну, не здатну щось виробляти самостійно. Усі її галузі відчувають ефект від запроваджених Заходом санкцій за війну проти України. Про це сьогодні, 28 серпня, в ефірі телеканалу FREEДОМ заявив економічний експерт Ілля Несходовський.
Так, за його словами, від санкцій вже страждають російська авіація як цивільна, так і військова. Це було помітно ще торік, коли суттєво скоротили рейси.
“Також була інформація про те, що розбиралися одні літаки, щоб відремонтувати інші. Тому вона поступово звужується, обсяги польотів звужуються, всередині країни кількість польотів також зменшується. Виникають дуже великі ризики, особливо якщо летіти на якісь території, де складні кліматичні умови. Тому, говорячи конкретно про цю галузь літакобудування, то там фактично жодного просвіту немає. Щодо самих перельотів, то Росія зробила величезну помилку, коли вона посварилася фактично з усіма компаніями і країнами, які виробляють літаки. Вона фактично вкрала в них літаки, конфіскувала їх, бо більшість отримувала в лізинг і за них не платила. Це перша проблема, яку вони створили. А по-друге, це запчастини, які не постачаються зараз у Росію, їх дуже складно дістати. Це не такий масовий продукт”, — сказав Несходовський.
В оцінці впливу санкцій добре подивитися безпосередньо і на автомобільну галузь, що з нею відбувається.
“Навіть те, що вони дуже багато говорили про імпортозаміщення, але, наприклад, уже зараз той самий КамАЗ, який виробляє великовантажні автомобілі, втрачає свій ринок. Тому що внаслідок того, що альтернативи у нього немає, а їхній ринок почав захоплювати китайський виробник. І китайський виробник постачає свою продукцію, і таким чином вони втрачають робочі місця, можливість виробляти конкурентоспроможну продукцію, тому що немає відповідних запчастин, які раніше використовувалися в КамАЗах. Тому вони стають фактично економічним придатком Китаю, який користується ситуацією: відправляє свої товари, не будує там заводи, як свого часу це будували європейці та американці, а просто “ось вам продукція — купуйте”, “купуйте виключно мою продукцію”. Тобто “той максимум, що я готовий зробити для Росії, — це побудувати якісь сервісні центри для того, щоб обслуговувати ту техніку, яку постачаю””, — розповів експерт.
Тому, констатував Несходовський, це — катастрофа і відновитися економіці Росії буде дуже складно.
“І це в будь-якій галузі, яку не береш. Наприклад, сільське господарство. Попри спроби відшкодування компенсації тих втрат, які відбулися за рахунок білоруської техніки, вона теж потребує західних комплектувальних. І теж є проблеми. Якщо візьмемо, наприклад, постачання якогось насіннєвого фонду, то він же західний. Якщо говоритимемо про бичків та іншу племінну худобу, вони теж купувалися за кордоном. Тому в цьому випадку, у них потім буде тільки альтернатива і надія на те, що для Росії знімуть обмеження щодо постачання нафти і газу, і тоді у них буде якийсь ресурс. Але однозначно це буде технологічно відстала країна, не здатна виробляти самостійно нічого”, — резюмував економічний експерт.
Зазначимо, що літак авіакомпанії “Ікар” не вилетів із Таїланду до Іркутська через поломку запчастини, яку більше не постачають до Росії. І ось таких повідомлень буде все більше, про це у своєму Telegram-каналі написав керівник Офісу президента України Андрій Єрмак. Він додав, що паралізувати російський ВПК — це важливе завдання для досягнення мети — перемоги у війні.
Читайте також: “Літаковий канібалізм”, затримка рейсів і блокування авіаSWIFT — проблеми авіації РФ обговорюємо з експертами
Як повідомлялося раніше, Кремль погіршує умови виходу з Росії західних компаній. Про це повідомило інформаційне агентство Reuters. Разом із цим світові корпорації продовжують залишати токсичний російський ринок. Останнім часом підприємства більш активно виходять з РФ, а Москва робить спроби утримати іноземний бізнес.