Російська дезінформація потрапляє під блокування такими глобальними компаніями, як Google, Meta і TikTok, — Романюк

Вікторія Романюк. Скріншот: uatv.ua

Такі глобальні компанії як Google, Meta і TikTok блокують російські джерела дезінформації, але не соціальна мережа Twitter (Х), яка стала головним джерелом просування наративів Кремля. Про це сьогодні, 13 жовтня, в ефірі телеканалу FREEДОМ розповіла заступниця керівника проєкту “StopFake”, професорка Мадридського університету ім. Карлоса III Вікторія Романюк.

“Коли ми говоримо, що блокують українські сторінки, ми повинні бути об’єктивними та говорити, що російські джерела дезінформації теж блокуються і знищуються. Компанія Google, Meta, TikTok, вони перевіряють інформацію і блокують російську дезінформацію. Про Twitter ми говорити не будемо, там ситуація зрозуміла — Twitter є головним джерелом просування російської дезінформації, на жаль, як і Telegram”, — сказала вона.

Вона зазначила, у кожної компанії є своя комунікаційна політика, яка передбачає блокування контенту, що порушує правила.

“Інше питання, що саме блокується в українському контексті. На жаль, часто українські користувачі навіть з благородною метою порушують правила, використовуючи певну лексику. Так, у своєму середовищі ми розуміємо, що зараз війна і зараз є певні причини злитися, сердитися, використовувати ненормативні вирази. Але ми маємо розуміти, що глобальні компанії діють за глобальними принципами”, — наголосила вона. 

За словами Романюк, у цій ситуації користувачам рекомендується проявляти максимальну коректність і уважність до того, що вони публікують. 

Навіть у випадках, коли виникають емоційні реакції, важливо дотримуватися встановлених компанією правил і норм комунікації.

“Бути коректним, незважаючи ні на що. Комунікаційна політика однакова для всіх країн у питанні дискримінації, питанні використання ненормативної лексики, і незалежно від контексту на них буде однакова реакція, що в Україні, що в Польщі, що в інших країнах. Потрібно розуміти, що компанія не буде робити винятки, а оскільки в Україні війна, оскільки дійсно емоційного контенту багато, багато емоційних відео та часто досить болючих відео, шокуючих, природно, кількість ситуацій, пов’язаних із блокуванням збільшуються”, — підсумувала Вікторія Романюк.

Читайте також: Розсадник пропаганди: як “z-культура” обслуговує інтереси Путіна і виправдовує війну

Раніше військовий експерт Сергій Грабський зауважив, що Росія намагається дуже активно просувати в країнах Європейського Союзу наративи про те, що перемога України в розв’язаній Кремлем війні нібито неможлива, щоб зменшити підтримку.

Прямий ефір