Парк цивільних літаків РФ зменшується з кожним тижнем — авіаексперт назвав причини

Богдан Долінце. Скріншот: uatv.ua

Рівень безпеки в російській цивільній авіації тільки погіршуватиметься. Близько третини літаків “Аерофлоту” не задіюється через несправність або “авіаційний канібалізм”. Деградація підточує наявний авіафлот РФ. Про це сьогодні, 4 грудня, в ефірі телеканалу FREEДОМ заявив експерт з питань розвитку авіаційного ринку Богдан Долінце.

“Якщо говорити про наближення дати [коли відбудеться перехід від епохи російського “авіаканібалізму” до епохи, коли літати літаками “Аерофлоту” насправді буде небезпечно], то якогось конкретного дня або години не буде, але водночас рівень постійно погіршуватиметься. Загалом, з огляду на “Аерофлот”, ще у 80-90-х роках після низки авіакатастроф у Радянському Союзі, пасажири жартували, що ремені безпеки є тільки на літаках, які літають на закордонних рейсах. Це те, куди сьогоднішній “Аерофлот” рухається”, — сказав він.

Разом із цим, за словами експерта, флот у російських авіакомпаній досить молодий, середній вік його близько 11 років.

“За мірками авіації досить дуже молодий флот. Але водночас, процеси деградації, які тривають уже півтора року від початку введення санкцій, поступово підточують і “їдять” і безпеку польотів, і флот, який доступний авіаперевізникам”, — каже Долінце.

Щодо найбільшої російської авіакомпанії “Аерофлот”, то за тими внутрішніми документами, які публікували, зокрема спецслужби, ішлося про те, що близько третини літаків цього перевізника не задіяно в операційній діяльності з огляду на те, що вони не можуть їх вчасно ремонтувати, або зважаючи на те, що частина літака вже використовується як запчастини для підтримки флоту, що залишився, розповів експерт.

“І тут ідеться якраз про те, що, наприклад, на початку 2022 року загальний парк іноземних літаків РФ налічував близько 900 бортів. За фактом на осінь цього року в авіаційному парку залишалося тільки трохи менш як 800 літаків. І ця їхня кількість продовжує зменшуватися. Крім того, частина цих літаків на сьогодні перебуває на ремонті через відсутність запчастин. Цей ремонт раніше міг займати 3-4 дні, тепер відбувається щонайменше місяць, тому що запчастини діставати важко. Дістають, як правило, контрафактні або б/в запчастини. Після їхнього встановлення часто відбуваються збої і поломки. Це знову літак повертається в ангар для проведення відповідних видів ремонтів”, — додав Долінце.

Він уточнив, що, як правило, йдеться про те, що з цих 800 літаків 200 літаків постійно стоять на землі.

“Тому операційний флот Російської Федерації на сьогодні становить 600-650 літаків, і з кожним тижнем він стає потроху меншим і меншим. Якщо говорити про критичну кількість, то, напевно, все-таки ближче до 2024-го, а можливо, навіть до кінця 2025 року можна буде говорити про те, що тих літаків, які є в РФ, буде абсолютно недостатньо для покриття навіть мінімального внутрішнього попиту”, — резюмував Богдан Долінце.

Читайте також: Немає запчастин навіть на радянський “Кукурузник”: що з цивільною авіацією в РФ, розповів авіаексперт

Нагадаємо, 5 аварій за два дні — політ на російських цивільних літаках нагадує російську рулетку. У пасажирських лайнерів відмовляють двигуни, не висуваються шасі і ламається автопілот. Після початку повномасштабної війни Росії проти України практично всі виробники деталей до літаків припинили постачання до федерації.

Прямий ефір