“Можливо, ми прийдемо до того, що не вистачатиме літаків”: як авіація РФ виживає через санкції, розповів пілот “Аерофлоту”

Ілюстративний скріншот: uatv.ua

Російська цивільна авіація змушена виживати через накладені на цю галузь санкції. Про це сьогодні, 17 листопада, в ефірі телеканалу FREEДОМ розповів пілот “Аерофлоту”, капітан лайнера А-320 Андрій Литвинов.

“Звичайно, таких санкції, які наклали на російську цивільну авіацію, взагалі не існувало в історії. Хіба що, Іран. Ми намагаємося вижити в цих умовах. Звичайно, цивільна авіація — це дуже складна галузь. І це тисячі ниток, пов’язаних із виробництвом, навчанням, перенавчанням, це технічні якісь моменти, це технічні бібліотеки, це ремонтні заводи. Тобто коли це все рветься відразу, то це складно компенсувати якимись іншими нитками. До цього треба було бути готовими”, — сказав він.

Згідно з даними Мінтрансу РФ, до квітня 2022 року парк літаків цивільної авіації Росії налічував 1 287 повітряних суден.

“Близько 850-900 бортів — то були якраз іноземні літаки. Це Boeing, Airbus та інші якісь літаки. Але після введення санкцій, звичайно, нам обмежили доступ і до технічних бібліотек, і до запчастин, і до обслуговування, і до страховки”, — сказав Литвинов.

Він констатував, що є складнощі з постачанням запчастин, з обслуговуванням літаків.

“Можливо, ми прийдемо до того, що нам буде просто не вистачати літаків. Але що стосується безпеки, я можу сказати, що жоден командир не полетить на якомусь поламаному літаку або порушуючи документи, які забороняють виліт із цією поломкою”, — заявив пілот.

Він визнав, що в “Аерофлоті” був бюлетень про необхідність берегти гальма.

“Ми зазвичай сідаємо, вмикаємо реверс, реверс вимикаємо і далі починаємо гальмувати педалями. Ну, щоб якось берегти гальма, просто рекомендація реверс трошки більше тримати й гальмувати якось більш м’яко, щоб берегти колодки. Технічно це можливо… Якщо в рамках безпеки, то це труднощів для льотчика ніяких не становить та якогось додаткового навантаження теж”, — сказав Литвинов.

Він повідомив, що в умовах санкцій збільшилася логістика постачання запчастин та зросла їхня ціна.

“Якщо раніше запчастини постачалися протягом 5-7 днів, то тепер це може тривати й 20 днів, оскільки це все робиться через якісь треті країни”, — сказав пілот.

За його словами, запчастини переставляють з одного літака на інший, але така практика загрожує авіакомпаніям нестачею бортів.

Литвинов розповів також, що літакам Ан-24 та Ан-26, які вироблялися в Україні, у РФ не можуть знайти заміну. Крім того, є проблеми з їх ремонтом.

“Тільки ростовський завод ремонтував близько 60 двигунів на рік. Але через те, що зараз ростовський завод закрився й залишився тільки оборонний завод у Саратовській області. Він за залишковою вартістю ремонтує двигуни. Природно, може виникнути черга, і як причина цього зупинка літака. Це що стосується Ан-24, Ан-26. Літак абсолютно на сьогодні незамінний. Не дарма він літає стільки років, сідає на ґрунтові смуги й літає в такі місця, що дійсно на сьогодні немає йому заміни”, — розповів пілот.

Читайте також: Немає запчастин навіть на радянський “Кукурузник”: що з цивільною авіацією в РФ, розповів авіаексперт

Нагадаємо, як розповіла експертка з питань Східної Азії, магістерка зовнішньої політики Наталія Плаксієнко-Бутирська, Китай відмовився від співпраці з РФ у конструюванні нової моделі авіалайнера CR929, який мав стати конкурентом Boeing і Airbus.

Прямий ефір