Оскільки Кримський (Керченський) міст від самого початку мав обмежену пропускну здатність, російські окупанти використовували разом із сухопутною складовою морський компонент логістики. Однак знищення ВДК “Цезар Куніков” ще більше послабило логістичні можливості росіян. Про це в ефірі телеканалу FREEДОМ сьогодні, 16 лютого, сказав військовий експерт Сергій Грабський.
“Кримський міст від самого початку мав досить обмежену пропускну здатність, тому що він двосторонній, потоки йдуть в один і в інший бік. Будь-яка затримка руху на мосту, а це досить довга інженерна споруда, 18 кілометрів, призводить до серйозного просідання саме в пропускній здатності. Тому в паралелі з Кримським мостом використовувалися широко саме морські перевезення”, — сказав експерт.
Але в Криму, за його словами, створити надійний потік морських перевезень досить складно.
“Через, по-перше, відсутність мобілізації транспортних засобів, плавзасобів і, по-друге, обмежену кількість саме військових транспортних засобів. Тому удар по “Цезарю Кунікову” досить серйозно послаблює логістичні можливості противника на цьому напрямку. Міст поки що працює. Але навіть лякання росіян загрозою атаки на нього та військові об’єкти в Криму припиняють рух переправою. А це, за різними оцінками, може скоротити до 50% можливостей цієї транспортної споруди для пропуску вантажів”, — пояснив Грабський.
Він зазначив, що корабель “Цезар Куніков” був розрахований приблизно на батальйон. А сумарна водотоннажність таких кораблів, за різними оцінками, може бути до 5-7 тис. тонн.
“Одна вантажівка — це, за великим рахунком, 20 тонн. І можна порахувати, скільки вантажівок за один раз міг підняти “Цезар Куніков”, і чого позбулася російська армія”, — сказав гість ефіру.
Він також звернув увагу на те, що цей ВДК та інші транспортні засоби окупанти використовували саме для перевезення таких особливо небезпечних або дефіцитних вантажів, як боєприпаси, “Шахеди”, ракети.
“На одну вантажівку ви можете поставити тільки один танк. А ВДК “Цезар Куніков” міг перевезти до батальйону, а за великим рахунком — танкову роту, тобто 10 танків одночасно. Якщо 10 вантажівок перевозить 10 танків, то “Цезар Куніков” міг зробити це одним рейсом”, — пояснив військовий експерт.
Будь-яке уповільнення в перевезеннях Кримським мостом уже послаблює можливості противника щонайменше наполовину з перевезення таких вантажів, акцентував Грабський.
“Крім того, необхідно ще перевозити паливо, інші засоби і продукти, які необхідні для забезпечення життєдіяльності. Тому будь-яка затримка, будь-який удар по логістиці противника серйозно послаблює їхні можливості”, — резюмував експерт.
Читайте також: Україна потопила десантний корабель “Цезар Куніков”: наслідки успішної операції і стан Чорноморського флоту РФ обговорили експерти