Близько 65-70% забезпечення логістики російських окупантів здійснюється через Крим. Росіяни за роки окупації півострова вкладали великі ресурси саме у військову інфраструктуру — з метою створення розгалуженої мережі складів, логістичних хабів, з яких тепер це все доставляється в необхідні райони на фронт залізницею, автомобільним транспортом. Про це сьогодні, 18 липня, сказав керівник Центру військово-правових досліджень Олександр Мусієнко в ефірі телеканалу FREEДОМ.
“Близько 65-70% всієї військової логістики російських окупантів так чи інакше забезпечується через Кримський півострів. Зараз у Росії безпосередньо в Криму перебуває близько 20 тис. військовослужбовців, які гарантують безпеку на півночі півострова. Всі інші залучені в бойових діях на території України. І для того, щоб забезпечувати всі ці частини, які дислокуються зокрема на півдні, приблизно 70% усієї військової логістики здійснюється через окупований Крим”, — сказав експерт.
Він уточнив, що окупанти доставляють багато вантажів і залізницею, і автомобільним транспортом.
“У Криму Росія за час окупації розвивала військову інфраструктуру, вони не вкладали в туристичну. Вони інвестували якраз у військову задля створення розгалуженої мережі складів, логістичних хабів, з яких надалі це все доставляють у необхідні райони залізницею, автомобільним транспортом тощо. Але переважно — залізницею. Наприклад, із того ж Джанкоя, вузлової станції”, — зазначив експерт.
Тому, каже Мусієнко, вибух на Кримському (Керченському) мосту, для російських військових — це великі труднощі.
“По-перше, подивимося й оцінимо, наскільки зберігатиметься можливість перевозити вантажі через залізничну гілку Кримського мосту. Тому що в будь-якому разі, як мені здається, навантаження зросте. Це, до речі, пояснює, чому там затори постійні. Адже військові вантажі завжди в пріоритеті”, — зазначив він.
Кримський міст — це військовий об’єкт, який використовували й будували задля того, аби мілітаризувати Крим, наголосив Мусієнко.
“З цього приводу є не одна резолюція Генасамблеї ООН, яка засуджувала подібні дії. І те, що зараз хтось намагається розповідати, той же Путін, що це нібито цивільний об’єкт, — нічого подібного. Він використовується винятково для військових цілей, а цивільні вантажі — це супутнє”, — акцентував гість ефіру.
Мусієнко вважає, що через пошкодження Кримського мосту, зросте навантаження на інші логістичні вузли, які використовує Росія.
“Наприклад, по лінії Таганрог — Маріуполь і далі на Бердянськ або по лінії Ростов-на-Дону — Донецьк і далі південніше на Маріуполь. У будь-якому разі проблеми з логістикою будуть”, — доповнив він.
Експерт припускає, що в майбутньому можуть відбуватися й інші події на Кримському мосту, зокрема з його залізничною гілкою.
“Не можна такого виключати, оскільки в межах українського контрнаступу зрозуміло, що знищення логістики ворога — це абсолютно правильний напрямок дій”, — резюмував Мусієнко.
Читайте також: Кримський міст захищають краще, ніж Москву, його ураження — великий іміджевий удар по Путіну, — Мусієнко
Раніше капітан 1-го рангу запасу ЗСУ, заступник начальника штабу ВМС ЗСУ (2004-2020 рр.) Андрій Риженко заявив, що через Кримський (Керченський) міст на окупований півострів надходило приблизно 25% військових вантажів, а також відбувалося перекидання особового складу російських військ, тому використання цього мосту у військових цілях очевидне.