Хто стоїть за дискредитацією телеканалу “Дом”. Аналітика

uatv
01.04.2021
Фото телеканал “Дом”

Оскільки телеканал “Дом” поставив собі за мету інформаційно сприяти реінтеграції тимчасово окупованих територій (ТОТ), що включає в себе формування позитивного ставлення до реінтеграції у громадян України по обидві сторони лінії зіткнення та визнання різноманітної громадянської ідентичності, яка заснована на загальних цінностях, політично заангажований медійний апарат внутрішніх українських гравців завдає удару у відповідь скоординованою інформаційною кампанією та пропагандою, спрямованою на телеканал “Дом” та систему іномовлення України. Політично заангажовані медіа, оплачувані піарконсультанти, публічні спікери політичних партій, інтернеттролі в соціальних мережах розповсюджують повідомлення із звинуваченнями в упередженості та дезінформації, мета яких – умисний підрив довіри до мовлення на ТОТ. Аналогічні зусилля спрямовані в цілому на дискредитацію державного підприємства “Мультимедійна платформа іномовлення України”.

Предмет та мета дослідження

Період: 15-23 березня 2021 року включно. 

Предмет дослідження: негативні наративи по відношенню до телеканалу “Дом”, а також пов’язаних з його діяльністю персон.  

Типи даних:

  • повідомлення у соціальних медіа (новинні сайти, соціальні мережі, месенджери, форуми, інші);
  • відеоролики з програм на телебаченні та спеціалізованих сайтах для публікації відео. 

Мета дослідження: визначити основні негативні наративи по відношенню до телеканалу “Дом” та їхню частотність. Виділити основних публічних спікерів, які формують негативні наративи про телеканал “Дом” та пов’язаних з його діяльністю персон. Виділити основні інсайти формування та поширення негативних наративів.

Висновки

Дослідження показує, що в Україні існує два великих політичних табори, які обрали мішенню телеканал “Дом” для інформаційних атак і які використовують YouTube, Twitter, Facebook, приватні телеканали, де масово використовуються такі сенсові повідомлення:

  • Що телеканал “Дом” поширює дезінформацію та пропаганду й упереджений по відношенню до опозиції до діючої влади, яка контролює редакторську політику каналу.
  • Що контент телеканалу не відповідає заявленій місії мовлення.
  • Що телеканал не дивляться на ТОТ.
  • Що телеканал створений задля “відмивання грошей” або бюджет використовується нецільовим способом.
  • Що телеканал мовить російською мовою і тим самим порушує вітчизняне законодавство.

Причина таких інформаційних зусиль із дискредитації телеканалу з боку політичних стейкхолдерів або їх обслуговуючих агентів полягає в тому, що телеканал “Дом” є частиною державного підприємства “Мультимедійна платформа іномовлення України”, а це, за задумом спікерів, дозволяє впроваджувати маніпуляцію про те, що це “особистий канал Зеленського”.

З одного боку до політичних критиків відносяться публічні спікери однієї з політичних партій, яка декларує свою опозиційність. В цю ж групу входять юридично не пов’язані з партією актори, яких все одно можна вважати прихильниками цього ідеологічного курсу (часто серед них – оплачувані піарконсультанти або лояльні журналісти, що працюють на комерційних каналах під контролем політичного власника та навіть прихильники певних ідеологічних (націоналістичних) груп, які розповсюджують на своїх сторінках в соцмережах контент політично заангажованих телеканалів).

З іншого боку атака велась зі сторони акторів так званого проросійського табору – це асоційовані з проросійською риторикою журналісти, блогери, а також оплачувані піарконсультанти.

Варто зазначити, шо в знайдених цитатах спікерів в медіа переважно використовується мова ненависті та очевидні політичні кліше, наприклад, що нібито телеканал “Дом” є “власністю” діючого президента.

Таким чином, політично заангажовані медіа та впливові особи, що виступають на підтримку вказаних груп, а також інтернеткоментатори – прихильники вказаних груп впливу – націлені на телеканал “Дом” у межах скоординованої інформаційної операції, про що свідчать однаково вживані повідомлення, часові межі активностей та інші індикатори спланового розповсюдження повідомлень однотипного характеру.

Системна робота державного підприємства “МПІУ” направлена на інформаційне сприяння реінтеграції ТОТ, що включає в себе формування позитивного ставлення до реінтеграції у громадян України по обидві сторони лінії зіткнення та визнання різноманітної громадянської індетичності, яка заснована на загальних цінностях. Це є одним із низки тригерів, який провокує підконтрольний деяким українським політикам медійний аппарат, щоб дискредитувати політико-дипломатичний шлях вирішення конфлікту, відвернути увагу від ролі медіа в постконфліктному врегулюванні та повернути контроль над суспільною думкою щодо політичного виміру завершення конфлікту.

Саме тому скоординовані інформаційні зусилля політичних гравців із дискредитації продуктів ДП “МПІУ”, нашого персоналу та партнерів призводять до появи агресивних інформаційних кампаній не тільки проти телеканалу “Дом”, але й цінностей підприємства, серед яких – захист принципів свободи слова та стандартів інформаційної діяльності.

Ми прогнозуємо, що медійний апарат, підтримуваний політичними гравцями всередині України, буде й надалі намагатись агресивно дискредитувати роботу телеканалу “Дом”, знаходячи в цьому можливість для повернення уваги суспільства до їхньої політичної діяльності в країні.

Раніше шефредактор громадсько-політичного мовлення ДП “Мультимедійна платформа іномовлення України” Олексій Мацука заявив, що телеканал “Дом” – це шанс для близько 4 млн осіб почути голос Києва та позицію української влади щодо подій, які відбуваються в Україні та світі.

Читайте також: Пресреліз ДП “МПІУ” щодо запуску нового контенту

Джерело UATV
дата 01.04.2021
категорії ДОМ
поділитися

Схожі новини


Топ новин на UA|TV

×