Підписанти Чорноморської зернової ініціативи готові обговорювати її продовження, оскільки йдеться про продовольчу безпеку у світі. Натомість поступки Росії, зокрема підключення “Россельхозбанка” до міжнародної міжбанківської системи SWIFT, неприпустимі. Таку думку сьогодні, 27 серпня, висловив у прямому ефірі телеканалу FREEДОМ заступник голови Всеукраїнської аграрної ради Денис Марчук.
Він зазначив, що “Россельхозбанк” — основний банк, який забезпечує Росії валютні надходження від експорту зернових. Його підключення до міжнародної платіжної системи призведе до того, що цим скористуються й інші комерційні та державні банки РФ. Росія матиме більше грошей для продовження війни.
“Якщо сьогодні ми дозволимо Росії здійснювати, скажімо так, роботу “Россельхозбанка”, ті гроші, які вони будуть у значній кількості отримувати, забезпечуватимуть війну. Росія за ці гроші продовжуватиме масований наступ на території України. Вони за ці гроші робитимуть нові ракети, які знищують мирних громадян, дітей, жінок, інфраструктуру — робити все те, проти чого фактично ці санкції й вводили… За таких умов, із тими заявами, які робить сьогодні Росія, поступатися санкціями не можна”, — упевнений Денис Марчук.
Читайте також: Експорт українського зерна може повернутися до довоєнних показників — які плани пропонують союзники (ВІДЕО)
Нагадаємо, 2022 року Чорноморську зернову ініціативу з одного боку підписала Україна з ООН та Туреччиною, з іншого — Росія з ООН та Туреччиною. 17 липня 2023 року мала пройти чергова пролонгація домовленостей, але Росія відмовилася від участі в зерновій угоді, висунувши як умову її продовження вимоги щодо пом’якшення санкцій, зокрема:
- підключення “Россельхозбанка” до системи розрахунків SWIFT;
- поновлення постачання до Росії сільгосптехніки, запчастин та сервісного обслуговування, що потрапило під західні санкції;
- скасування обмежень на страхування та перестрахування російських суден із зерном та зняття заборони на їх доступ до портів;
- розблокування зарубіжних активів та рахунків російських компаній, пов’язаних з виробництвом та транспортуванням продовольства та добрив;
- відновлення роботи аміакопроводу “Тольятті — Одеса”.
Читайте також: Робота гуманітарного морського “коридору” — серйозний сигнал до відновлення зернової угоди без участі Росії — думка