Єврокомісія сподівається на новий уряд Польщі у розв’язанні проблеми блокування пунктів пропуску на кордоні з Україною

Протест польських перевізників. Фото: gettyimages.com

У Єврокомісії не розуміють дій центральної влади Польщі в питанні розв’язання проблеми блокування кількох пропускних пунктів на кордоні з Україною. Про це сьогодні, 4 грудня, заявила єврокомісар із питань транспорту Адіна Велян за підсумками зустрічі міністрів транспорту країн ЄС, повідомляє кореспондент телеканала FREEДОМ у Європі.

За її словами, влада Польщі вважає, що це локальне питання, яке не має до них стосунку, і не вживає жодних дій щодо його вирішення.

“Я хочу також подякувати українській владі за готовність розв’язати деякі практичні питання на кордоні. Частина їх стосується пунктів перетину з системою черг. Ми ж маємо продовжувати постійний діалог і співпрацю за лініями солідарності, тому що ця угода є частиною тієї солідарності, яка так необхідна для України, а також для всього світу в контексті російської агресії проти України”, — сказала вона.

Єврокомісар наголосила, що повернення дозволів для роботи українських перевізників не відповідає принципам єдиного ринку ЄС і лібералізації перевезень з Україною.

Велян додала, що чекає формування нового уряду Польщі, щоб продовжити роботу з ним.

Читайте також: Влада Польщі домагатиметься повернення дозволів для українських перевізників — заява

Нагадаємо, 6 листопада почався протест польських перевізників, які блокують рух вантажного транспорту на польсько-українському кордоні. Страйк призвів до повної зупинки руху на трьох прикордонних пунктах: “Дорогуськ — Ягодин”, “Корчова — Краковець” і “Гребенне — Рава-Руська”. Протестувальники пропускали лише одну вантажівку на годину, виняток — фури з гуманітарною допомогою та військовою технікою, які пропускають без перебоїв. Як наслідок на кордоні утворилися величезні затори.

Польські блокувальники висунули шість вимог:

  • повернення дозволів для українських перевізників;
  • посилення вимог перевезень у межах ЄКМТ (сертифікатів Європейської конференції міністрів транспорту);
  • заборона реєстрації в Польщі компаній із капіталом з-за меж ЄС;
  • отримання доступу до української системи “Шлях”;
  • окремі черги для машин з ЄС у системі “єЧерга”;
  • виділення окремих черг для порожніх авто.
Прямий ефір