Вихід з російського ринку іноземних компаній-брендів і виробників робить країну-агресора біднішою. У Росії стає дедалі менше валютного виторгу для того, щоб спрямовувати її на інші цілі, зокрема на війну проти України. Тому добре, що виходять. Якщо йде постачання низької якості — це теж добре. Про це сьогодні, 17 березня, в ефірі телеканалу FREEДОМ заявив економічний експерт Ілля Несходовський.
Так він прокоментував інформацію, що виробники побутової техніки та електроніки LG, Bosch і Sony вирішили закрити свої останні магазини в Росії. Як повідомляє “Коммерсантъ”, причина у відсутності постачання товару. У росіян є час до літа, щоб розкупити залишки. Деякі магазини ще працюватимуть, як пишуть росЗМІ. На їхньому місці відкриються точки продажів постачальників із Туреччини та Китаю.
“Якщо поставляється продукція, росіяни за неї переплачують і платять для того, щоб купувати з інших країн, з країни йде валютний виторг, а якщо йде валютний виторг, значить, менше валютного виторгу для того, щоб купити продукцію подвійного призначення, військового призначення. Тому в цьому відношенні це добре, що їх обмежать. Вони мають це відчути. Але загалом для економіки цей відхід [західних компаній-брендів], не є критичним щодо того, що там істотно погіршиться”, — сказав Несходовський.
Але, уточнив експерт, є один важливий момент.
“Якщо ви постачаєте не під цим брендом продукцію, ви ставите собі питання — а навіщо мені робити таку саму якість? Тому що бренд — це не тільки назва, це якість. Вони дорожать своєю репутацією, хочуть випускати речі, про які у світі скажуть “це відповідна марка”. Це означає, що вона працюватиме довго, якісно, не ламатиметься, і від неї отримають якісні результати її роботи, якщо говорити про побутову техніку. У цьому разі постає питання — а навіщо мені робити таку ж якість? Чому б не використовувати гірший пластик, гірші комплектувальні. Не купувати з Європи, бо є обмеження комплектувальних, купувати в Китаї найдешевші, які тільки можливо, щоб ставити в цю продукцію”, — каже він.
Тому, пояснив Несходовський, відбувається наступне:
“Вони зовні схожі, бо використовуються здебільшого ті ж самі виробничі потужності, тому що виробничі потужності європейських компаній дуже часто розташовані і в Китаї, і в Туреччині, там така політика, яка робить вигідним розміщувати там заводи. Але водночас випускається продукція вже для російського ринку, якістю дуже низька. Так, вона схожа, так, може якась бирка стояти, яка обманюватиме покупця, що це продукція відповідного бренду. Але ця продукція замість того, щоб пропрацювати 10 років, пропрацює п’ять років. А потрібних комплектувальних немає, відремонтувати вже набагато складніше. Вона може поплавитися. Питання екології, безпеки прибираються. Навіщо, якщо ця продукція не контролюється конкретно брендом. Поставлять якийсь чайник, ну згорить, так згорить, не має значення. Все одно ми скажемо: “Це не наша продукція, це не наш бренд”. А прибуток зростає. Тому в цьому відношенні я вважаю, що навіть якщо вони десь постачатимуть товари гіршої якості за вищу ціну, то це вигідно, це добре”.
Але, зазначив експерт, набагато гірше тоді, коли компанії продовжують працювати в тому ж самому форматі, постачають свою високоякісну продукцію за низьку ціну або за ту ціну, яка була раніше.
“Тут, звісно, щодо цих компаній великі питання. Фактично вони допомагають, тому що починають платити податки, забезпечувати якісною продукцією. Для чого? Для чого підтримувати агресора? Для чого підтримувати цю війну?” — резюмував Ілля Несходовський.
Читайте також: Росія обходить санкції не через “діру”: про механізм Кремля і шляхи впливу на нього розповів економічний експерт
Нагадаємо, раніше Несходовський розповів, що тези російського диктатора Володимира Путіна про неефективність введених щодо Росії санкцій за розв’язану проти України війну спрямовані на дві аудиторії — зовнішню і внутрішню. Але якість життя громадян РФ неухильно погіршується — тепер вони купують товари нижчої якості за вищу ціну.