У Росії, в умовах чинних санкцій, складно виробляти літаки, — Долінце

Богдан Долінце. Скріншот: uatv.ua

Російське авіабудування найбільше постраждало від запровадження західних санкцій. Залежність від імпортного обладнання та висока залученість кваліфікованих кадрів зробили її вразливою. Наприклад, виробництво літака МС-21 постійно відкладають через технічні складнощі, звісно не визнаючи провал програми імпортозаміщення. Про це сьогодні, 2 березня, в ефірі телеканалу FREEДОМ розповів експерт з питань розвитку авіаційного ринку Богдан Долінце.

“Ринок авіавиробництва — це глобальний ринок, який вимагає великої кількості різних гравців для виробництва літаків. Якщо ми говоримо про літаки, які виробляються або в Китаї, або в США, навіть вони часто на 90% складаються з місцевих деталей, а 10% — це імпортні елементи або складники”, — наголосив він.

Програма імпортозаміщення нових російських літаків МС-21 не дала очікуваних результатів. Без західних складників ці авіалайнери не вдається виробляти, тому постачання повітряних суден зсунули на 2025 — 2026 роки.

“Російський літак МС-21 спочатку проєктувався із застосуванням близько 50% іноземних складників. В умовах чинних санкцій досить складно буде цей літак виробляти. Ключова особливість цього літака, як заявляли самі росіяни, — це наявність так званого російського двигуна для цивільних літаків. Кілька років цей двигун вони не можуть довести до готовності, і він постійно провалює ті чи інші випробування”, — розповів експерт.

Судячи з усього, проблема не тільки в складниках. У РФ існує і проблема з витоком кваліфікованих кадрів, адже на сьогодні російські авіатори навіть не змогли визначити фінальний вигляд літака.

“Серійне виробництво цього літака планувалося ще на 2017 рік. Уже фактично минуло сім років, але так це серійне виробництво і не було запущено. В умовах санкцій отримати для кількох літаків запчастини ще реально. Але для того, щоб виробляти десятками літаки, ніхто не говорить навіть про сотні, — це виглядає практично нереальним”, — резюмував Долінце.

Читайте також: Авіабудівництво — одна з найбільш постраждалих галузей в Росії: як вплинули санкції (ВІДЕО)

Прямий ефір