Технічний колапс у Росії: про найпоширеніші поломки в літаках розповів Криволап

Станція метро "Аеропорт Внуково" в Москві. Фото: gettyimages.com

Авіаційна галузь Росії на межі краху. І хоча наразі вдається уникнути людських втрат, надалі ситуація буде тільки погіршуватися. Про це сьогодні, 9 грудня, в ефірі телеканалу FREEДОМ заявив авіаційний експерт, колишній інженер-випробувач конструкторського бюро “Антонов” Костянтин Криволап.

“У Росії зараз відбуваються аварії, тобто вони обходяться без людських жертв. Але за законами ймовірності, за тими самими законами математики, це все скоро перейде в стан катастроф з людськими жертвами, оскільки з кожним днем літати стає дедалі небезпечніше, особливо якщо ви порушуєте правила, які були вироблені протягом останніх 70 років, якщо не більше”, — сказав він.

Криволап зазначив, що єдиним документом, який підтверджує безпеку, є сертифікат льотної придатності, що містить у собі цілу низку параметрів, починаючи від підготовки персоналу до наявності аеродромної техніки.

Третім пунктом там є технічна безпека, тобто готовність усіх систем виконувати свої функції, і в Росії з цією технічною безпекою є значні проблеми.

“Усі відмови відбуваються насамперед, якщо не проводити регламентні роботи, якщо не робити заміну деталей. Якщо розбиратися в частоті відмов, де вони відбуваються? Вони відбуваються в найбільш ресурсних, напружених елементах конструкції. Розіб’ємо умовно на три групи: планер, двигун і система. І якщо з планером більш-менш усе зрозуміло в разі витрачання ресурсу, інженери можуть знайти рішення, то з двигунами все значно складніше”, — каже він. 

За його словами, ресурс двигуна в п’ять разів менший, ніж ресурс планера. Це місце є найбільш механічно напруженим на літаку, і саме тут виникає найбільше проблем.

“Неприємності відбуваються саме в системах управління, в системах регулювання двигуна. Там, де стоять датчики, які дають команду, як цьому двигуну треба краще працювати в конкретних умовах. Ці датчики мають ще менший ресурс, ніж двигун. Це технічні особливості, і якщо не відбувається їхня заміна, обслуговування, якщо не перезаливається їхній софт, то ми маємо відмови по двигунах. Їх найбільше. Це було відомо ще до того, як почалися всі відмови по двигунах, задимлення, загоряння та інше”, — розповів експерт. 

Те ж саме стосується гідравлічних систем літаків, каже Криволап.

“Гідравліка — це високий тиск у всіх системах. І якщо там не проводити необхідні регламентні роботи, то вона починає відмовляти, вона починає текти. Та знаменита посадка в полі, коли літак Уральських авіаліній “відправили” в поле під Новосибірськ, — це якраз яскравий приклад того, що вони вже летіли на аварійній системі, летіли, покладаючись виключно на “авось”. Те, що це закінчилося без людських жертв — везіння”, — підсумував Костянтин Криволап.

Читайте також: Санкції призводять до краху авіаційного сектору Росії — подробиці (ВІДЕО)

Прямий ефір