Спростування неточної інформації про діяльність ДП “МПІУ”, поширеної народним депутатом України Ярославом Железняком 

25 та 26 червня 2024 року в Telegram-каналі “Залізний нардеп” було опубліковано пости, які стосуються діяльності державного підприємства “Мультимедійна платформа іномовлення України”. На жаль, вони містять неточну інформацію, яка вводить в оману громадськість, зокрема формує неправдиве розуміння механізмів та принципів роботи інституту українського державного іномовлення. Нижче надаємо уточнену інформацію:

1. Не відповідають дійсності наведені народним депутатом Ярославом Железняком дані про те, що з початку 2024 року загальна сума 10 контрактів для створення контенту марафону “Єдині новини” та FREEDOM становить 790 млн грн.

Насправді загальна вартість договорів, які ДП “МПІУ” уклало в 2024 році на виробництво контенту для цілодобового інформаційного марафону “Єдині новини #UAразом” та інформаційного марафону FREEДОМ, становить 737 999 818,75 грн, з них:

  • 593 635 151,96 грн контент для марафону “Єдині новини #UAразом”;
  • 144 364 666,79 грн контент для марафону FREEДОМ. 

Це відповідає затвердженому Міністерством культури та інформаційної політики Паспорту бюджетної програми на 2024 рік за КПКВК 3801020, де на виробництво інформаційних марафонів медіагрупами заплановано бюджетне фінансування у сумі 738 млн грн. Уточнюємо, що йдеться про фінансування, заплановане протягом усього 2024 року на два марафони — “Єдині новини #UAразом” та FREEДОМ. Також звертаємо увагу громадськості, що порядок розрахунків, визначений даними договорами, не передбачає передоплати, розрахунок здійснюється щомісячно за надані послуги. Інформація про поточний стан оплат оприлюднена у відкритому доступі у відповідних пошуково-аналітичних системах. Таким чином, є неточною інформація не лише про загальну вартість договорів, укладених ДП “МПІУ”, а й про те, що це кошти, які менше ніж за пів року “вже пішли на “Єдиний марафон”.

2. Неточною є інформація, що Підприємство “вкотре замовило контент для “Єдиного марафону” на 20,78 млн грн”. 18 червня 2024 року ДП “МПІУ” уклало договір 177/1806/24 з ТОВ “СЛМ Новини” на виробництво контенту для марафону “Єдині новини #UAразом” вартістю 20 782 346,58 грн, однак він не збільшує загальну суму договорів з ТОВ “СЛМ Новини” на виробництво контенту для марафону, а також загальну суму витрат на марафон, оскільки попередній договір № 98/0803/24 від 08 березня 2024 року було зменшено на суму 20 782 370,15 грн, про що було укладено додаткову угоду №1 від 07.06.2024. Інформація про всі ці договори та зміни до них відображена в електронній системі публічних закупівель Prozorro.

3. Хибним є твердження “серіали окремо вже не закуповують — одразу по 80 млн грн зливають на контракт, а там вже і серіали, і розважальні програми всередині”. В бюджеті ДП “МПІУ” на 2024 рік наразі не передбачено фінансування виробництва серіалів.

У 2023 році, за підтримки держави, було знято великий пакет українських серіалів, фільмів, документальних проєктів сучасної тематики для широкої аудиторії. Щоб зробити цей контент доступним для якнайширшого кола українців, у грудні 2023 року ДП “МПІУ” запросило до співпраці потенційних трансляторів та дистриб’юторів — телеканали, діджитал-платформи (ОТТ-сервіси), дистриб’юторські компанії. Від початку 2024 року вже відбулась прем’єра більшої частини цих серіалів та фільмів, і вони отримали високі рейтинги в ефірах різних українських телеканалів, мільйони переглядів на ОТТ-платформах та в YouTube.

На жаль, у постах народного депутата Ярослава Железняка неодноразово зустрічалось хибне твердження, що російськомовний телеканал FREEДОМ є замовником цих серіалів. Це не відповідає дійсності. Увесь контент знято на замовлення ДП “МПІУ”, до складу якого наразі входять 6 медіабрендів: два окремі ефірні телеканали — українськомовний “Дім“, орієнтований на українських біженців за кордоном та внутрішньо переміщених осіб; російськомовний FREEДОМ (раніше UATV), який мовить за межами України і орієнтований на російськомовну іноземну аудиторію; YouTube-канали UATV.EnglishUATV.ArabicUATV.Español; англомовна діджитал-платформа The Gaze. Ототожнення будь-якого з цих медіабрендів з усією системою іномовлення є помилковим і надає викривлену інформацію про склад та структуру ДП “МПІУ”. 

Сподіваємось, хибна інформація щодо ДП “МПІУ” є наслідком недостатньої поінформованості народного депутата про роботу українського іномовлення. Звертаємо увагу, що інформація про діяльність ДП “МПІУ” доступна на веб-порталах Підприємства, у публікаціях в медіа, відповідях на запити народних депутатів і журналістів та в інших джерелах, інформація про договори — в електронній системі публічних закупівель Prozorro. ДП “МПІУ” завжди відкрите до діалогу з громадянським суспільством, експертним середовищем, народними депутатами, колегами-медійниками. Ми враховуємо конструктивну критику, з повагою ставимось до обов’язку народних депутатів контролювати дотримання законодавства, і завжди готові надати інформацію щодо діяльності ДП “МПІУ”.

Прямий ефір