Російська пропаганда ділиться на захисну та “брандспойтну” — особливості та завдання пояснив Тізенгаузен

Ілюстративний колаж: cpd.gov.ua

Російська пропаганда ділиться на два типи — захисну та “брандспойтну”. Перший тип необхідний для виправдання військових втрат, другий — це поширення суміші напівправдивого та емоційного контенту. Про це сьогодні, 11 грудня, в ефірі телеканалу FREEДОМ розповів політтехнолог Борис Тізенгаузен.

“Є пропаганда захисна, коли їм потрібно відпрацювати певні тези, розповідаючи, що “все йде за планом”, а є пропаганда “брандспойтна”, як її називають американці. Завдання такої пропаганди – просто розповідати суміш брехні з напівправдою та додавати емоційний контент, який абсолютно не сприяє розвитку критичного мислення. За такої суміші у великій кількості людина не встигає зрозуміти, де правда, а де неправда: 60% правди і 40% брехні, яка там губиться.

За його словами, російські пропагандисти нерідко використовують одну із шести технік Геббельса. Наприклад, пропагандист Володимир Соловйов кожні 10 хвилин телевізійного ефіру каже: “ми ж з НАТО воюємо”.

“Пропаганду вони навчилися клепати досить непогано просто тому, що за час правління Путіна практикувалися створювати альтернативну реальність. Непогано зомбували росіян, і в них легко включається масовий психоз. У Росії є недурні люди, з якими можна розмовляти на різні теми, але як тільки ви скажете їм слово “Крим” або “Донбас”, все … Перед вами породження масового психозу, вони починають з піною біля рота кричати: “Навіщо ви бомбили 8 років”, — наголосив Борис Тізенгаузен.

Читайте також: Нинішній путінській пропаганді дуже далеко до пропаганди СРСР — Троїцький назвав кілька причин

Прямий ефір