РФ втратила до 30% своїх штурмовиків Су-25, які не відновлюються — подробиці від авіаексперта

Валерій Романенко. Скріншот: uatv.ua

Росіяни втратили до 30% своїх штурмовиків Су-25, які не відновлюються з 1990-х років. Про це сьогодні, 5 квітня, в ефірі телеканалу FREEДОМ розповів авіаційний експерт, провідний науковий співробітник Державного музею авіації ім. О. К. Антонова Валерій Романенко.

“Його (Су-25, — ред.) виробництво припинено ще за радянських часів, десь на рівні 1989 року. Ось і все. І коли вони втрачають штурмовики, просто немає можливості побудувати нові, їх ніхто не виробляє. А бомбардувальники — так, винищувачі — так, вони активно виробляють”, — сказав він.

Романенко зазначив, що у росіян серйозні втрати літаків, але не катастрофічні.

За інформацією авіаексперта, у розпорядженні РФ перебуває трохи понад 100 винищувачів-бомбардувальників Су-34.

“А ось із Су-35 у росіян занадто хороша ситуація: вони практично їх втратили не більше десятка. А за 2 роки війни випустили приблизно 18 машин, тобто у них навіть зросла ця кількість, якщо вони починали війну фактично з 98 винищувачами типу Су-35, то зараз вони мають приблизно 110 таких машин. Але ці машини найменш залучені. Вони застосовуються в основному як винищувачі, хоча були спроби… Ну, ось типова бойова група, яка зараз бере активну участь у бойових діях, — це два Су-34 під прикриттям одного Су-35. Ось так вони працювали. Зараз ці літаки теж намагалися залучити як носії крилатих бомб, але це себе не виправдало”, — сказав Романенко.

Експерт констатував, що поки росіянам вистачає літаків для нанесення ударів по території України авіаційними бомбами.

За його словами, РФ навіть в умовах санкцій може виробляти СУ-34 і Су-35. Минулого року там трохи впав випуск літаків — на 7-8%.

“Якщо вони 2022 року виробили 27 бойових літаків, то минулого, 2023-го, вони виробили близько 25-26 літаків. Тобто втрати, власне, невеликі. Ну, ось, наприклад, 2021 року вони виробили 18 літаків, тобто початковий стрибок у півтора раза зараз поступово нівелюється, тому що все-таки літак — це вкрай складний виріб, що вимагає величезної кількості найрізноманітніших електронних компонентів”, — сказав Романенко.

Експерт нагадав, що, крім електроніки, під час виробництва використовується величезна кількість компонентів, постачання яких у Росію зараз обмежено санкціями. Через це РФ змушена час від часу змінювати технологічні ланцюжки.

“А зміна ланцюжка — це нові постачальники, це потрібно провести випробування… Тому ось і трапляються такі моменти, коли, наприклад, через погану взаємодію, очевидно, радіоелектроніки, тому що системи зв’язку, їхня ППО збиває їхні ж літаки, ракети не розрізняють сигналу “свій-чужий”… Тобто проблеми є, і проблем багато. Через це падіння виробництва в російській авіації зараз спостерігається. Але якщо ми ще отримаємо від союзників ще деяку кількість далекобійних зенітно-ракетних комплексів та прийдуть F-16, то тоді вже ситуація буде, загалом, як із Чорноморським флотом”, — вважає Романенко.

Читайте також: Скільки бойових літаків може використати у війні Росія і як їм протидіють українські військові, розповів Грабський

Як повідомлялося раніше, Росія відновила виробництво авіабомб ФАБ-3000, які можуть призвести до утворення 150-метрової вирви та нанесення серйозних травм людям у радіусі кількох сотень метрів від місця вибуху. 

Прямий ефір