Українських пілотів направлятимуть навчатися на західних винищувачах поетапно. Перший список уже сформовано. Тренуватися поїдуть досвідчені пілоти, зі знанням англійської мови. Про це сьогодні, 5 червня, сказав речник Командування Повітряних сил України Юрій Ігнат в ефірі телеканалу FREEДОМ.
За словами Ігната, під час відбору льотчиків також робиться пріоритет на вік.
“У віці 35 років і більше відправляти на навчання не зовсім, можливо, доцільно, оскільки пілот винищувача відчуває серйозні навантаження на своє тіло. Ці перевантаження впливають на стан здоров’я, тому пілоти довго не служать. Якщо пілот уже має певний досвід годин польотів — займає певні посади, а потім переходить на вищі керівні посади і вже займається підготовкою молодих пілотів. А льотчики, які молодші, займають їхнє місце. І здоров’я тут теж відіграє ключову роль. Тому молоді, перспективні з бойовим досвідом, зі знанням англійської мови поїдуть вчитися”, — пояснив Ігнат.
Вони ж, каже спікер, згодом, після навчання в інших країнах, можуть стати інструкторами для пілотів в Україні.
“Це незворотній процес. Хто перший навчається, стає більш досвідченим, опановує техніку, потім навчає своїх колег, які або молодші, або мають менше досвіду. Це нормальна практика в нашому виді збройних сил”, — доповнив Ігнат.
За його словами, у профільному вищому навчальному закладі Повітряних сил ЗСУ в Харкові багато молодих льотчиків, які мають певні знання англійської мови і випускаються, маючи 200 годин нальоту.
“Далі пілоти навчаються в бригадах, безпосередньо там, де служать і там уже практикуються. Крім того, кожен український пілот сьогодні фактично має бойові вильоти. У когось є на рахунку навіть повітряні бої. Це рідкість сьогодні, позаяк літаки зараз у ближніх боях майже не беруть участі, все на відстані вирішується за нинішніх технологій. Але все ж таки є й такі”, — зазначив гість ефіру.
Ігнат акцентував, що всім тим людям, які поїдуть навчатися керувати літаками F-16, не потрібно буде вчитися літати і воювати.
“І літати, і воювати вони вже вміють. Їм потрібно буде вчитися робити це на новій, більш сучасній машині. І головне — ефективно застосовувати всі типи озброєння, які може нести винищувач F-16. А він здатен нести всі типи озброєнь, які є для авіаційної техніки. Тому чекаємо з нетерпінням. У нас є ключове рішення, “зелене світло” від Вашингтона, який не проти того, щоб партнери нам надавали цю техніку. І навіть нещодавно заявив президент США Байден про те, що і Штати готові також навчати разом із країнами нашої авіаційної коаліції українських пілотів на своїх потужностях”, — сказав Ігнат.
Читайте також: Час підготовки українських пілотів F-16 може бути значно скорочено, це показали попередні тести, — Попович
Нагадаємо, Україна розраховує сформувати п’ять ескадрилій F-16 — по 12 літаків у кожній. 60 літаків — це набагато менше, ніж сьогодні залишилося у Росії. Разом із тим можливості F-16 вищі, ніж у будь-якого бойового літака РФ. І він є найкращим для України як з погляду експлуатації, так і з погляду розв’язання актуальних завдань.