Два російські танкери зазнали аварії в Керченській протоці через сукупність причин, головна з яких — порушення правил цивільного судноплавства. Про це сказав речник Військово-морських сил Збройних сил України Дмитро Плетенчук, сьогодні, 17 грудня, в ефірі FREEДОМ.
“Тут насправді — сукупність факторів, і головним із них є, звичайно ж, порушення правил експлуатації та правил, у принципі, цивільного судноплавства. Ті погодні умови, в яких опинилися ці танкери, не передбачають їх наявності у морі. Враховуючи їхній вік — 50 плюс — і сукупність факторів, вони опинилися в ситуації, в якій опинилися. Поки що вона без змін. Наскільки відомо, там один загиблий був у них. Решту членів екіпажів вони евакуювали, звичайно ж, не без наслідків для їхнього здоров’я. Крім усього іншого, там йдеться про три одиниці. Доля до кінця не зрозуміла плавкрана, який теж потрапив у шторм і теж зазнав лиха. Ця інформація ще уточнюється. Але у будь-якому випадку, період штормів такі помилки не пробачає”, — прокоментував речник ВМС ЗСУ.
За його словами, важливою складовою історії з танкерами є те, що Україна, як цивілізована країна, не перешкоджає цивільному судноплавству. Разом із тим, морська торгівля з Росією продовжується, будучи здебільшого незаконною.
“Тут є ще один важливий момент: як вони [танкери] там взагалі опинилися. Вони фактично є перевалочним інструментом — із заводу на річці перекинути нафту на судна у морі. Питання в тому, що в порти так званої Російської Федерації як в Азові, так і в Чорному морі цивільні судна заходять і під іноземними прапорами — теж. Цей процес не зупинявся, незалежно від того, яка ситуація в Чорному морі. Тут важливо звернути увагу, що ми, як цивілізована країна, не впливаємо на цивільне судноплавство в Чорному морі, яке відбувається з Російською Федерацією. У той же час те, що продовжується торгівля з Росією, враховуючи те, що в більшості випадків деякі з цих товарів фактично є незаконними… Взяти те саме зерно. Проте, все одно судна заходять та завантажуються цим товаром”, — констатував Дмитро Плетенчук.
Читайте також: У Greenpeace заявили про ймовірність екологічної катастрофи через розлив нафтопродуктів у Керченській протоці
Нагадаємо, 15 грудня сталася аварія за участю двох російських танкерів, які потрапили в шторм у Керченській протоці. Пізніше в шторм потрапило ще одне російське судно.