Ми повинні продовжувати чинити тиск на уряд Польщі, — єврокомісарка про ситуацію на кордоні з Україною

Протест польських перевізників. Фото: gettyimages.com

Єврокомісія має продовжувати чинити тиск на уряд Польщі для того, щоб він забезпечив нормальну роботу пропускних пунктів на кордоні з Україною. Про це сьогодні, 4 грудня, заявила єврокомісарка із питань транспорту Адіна Велян за підсумками зустрічі міністрів транспорту країн ЄС, повідомляє кореспондент телеканала FREEДОМ у Європі.

“Ми повинні продовжувати чинити тиск на уряд. Я думаю, неприйнятно, що уряд Польщі вмиває руки, кажучи, що це щось між місцевою владою, Єврокомісією та Україною, і що як центральний уряд ми не можемо нічого зробити, або у нас зв’язані руки. Я не вважаю це прийнятним поясненням”, — сказала Велян.

При цьому в жовтні в Польщі відбулися вибори, у парламенті зараз формується нова коаліція.

“Я з нетерпінням чекаю на можливість попрацювати з наступним урядом, щоб якнайшвидше розв’язати проблему на україно-польському кордоні. Дуже шкода, бо колишній уряд, який дуже активно підтримував Україну від самого початку кризи, надавав серйозну підтримку в транспортних питаннях інтеграції України в нашу спільноту, зараз закінчує з такою позицією”, — резюмувала єврокомісарка.

Читайте також: Влада Польщі домагатиметься повернення дозволів для українських перевізників — заява

Нагадаємо, 6 листопада почався протест польських перевізників, які блокують рух вантажного транспорту на польсько-українському кордоні. Страйк призвів до повної зупинки руху на трьох прикордонних пунктах: “Дорогуськ — Ягодин”, “Корчова — Краковець” і “Гребенне — Рава-Руська”. Протестувальники пропускали лише одну вантажівку на годину, виняток — фури з гуманітарною допомогою та військовою технікою, які пропускають без перебоїв. Як наслідок на кордоні утворилися величезні затори.

Польські блокувальники висунули шість вимог:

  • повернення дозволів для українських перевізників;
  • посилення вимог перевезень у межах ЄКМТ (сертифікатів Європейської конференції міністрів транспорту);
  • заборона реєстрації в Польщі компаній із капіталом з-за меж ЄС;
  • отримання доступу до української системи “Шлях”;
  • окремі черги для машин з ЄС у системі “єЧерга”;
  • виділення окремих черг для порожніх авто.
Прямий ефір