Україна розраховує сформувати п’ять ескадрилій F-16 — по 12 літаків у кожній. 60 літаків — це набагато менше, ніж сьогодні залишилося у Росії. Разом із тим можливості F-16 вищі, ніж у будь-якого бойового літака РФ. І він є найкращим для України як з погляду експлуатації, так і з погляду розв’язання актуальних завдань. Про це сьогодні, 3 червня, заявив авіаційний експерт, колишній інженер-випробувач конструкторського бюро “Антонов” Костянтин Криволап у прямому ефірі телеканалу FREEДОМ.
“Якщо взяти винищувачі та взагалі тактичну авіацію, яка зараз залишилася ще у наших противників, то у них по кожному виду буде більше ніж 100 літаків: Су-25, Су-30, 34, 35. У них усіх цих видів більше, ніж по 100 одиниць. Якщо ми протиставлятимемо їм навіть 60 одиниць, <…> то ми не виходимо навіть на літак проти літака. Інша річ, що можливості, здібності F-16 вищі, ніж у всієї цієї камарильї”, — коментує гість ефіру.
Він наголосив, що програмою розвитку Повітряних сил Збройних сил України передбачено, що до 2035 року загальна кількість F-16 має вийти на рівень 200 таких машин. Не йдеться про інші літаки, позаяк саме F-16 оптимально підходить Україні для вирішення поточних завдань.
“Поєднання ціна-якість, тобто витрати, які необхідні для вирішення певних завдань — за цими характеристиками оптимальним варіантом є F-16… Можливості застосування не лише як доповнення до системи ППО, тому що F-16 сам по собі є елементом системи ППО, але й застосування для тактичних завдань як штурмовика і завдань, які пов’язані з винищувальною авіацією … Тому F-16 оптимальний для нас варіант з погляду його експлуатації, вартості льотної години. Але найголовніше — з погляду вирішення тих завдань, які він може виконувати”, — наголосив він.
Авіаційний експерт наголосив, що чутливі радари цього літака дозволяють здалеку “бачити” ракети та безпілотники, не кажучи вже про літаки противника.
Він також зазначив, що F-16 має безліч модифікацій, останні наближають його до характеристик F-35 — винищувачів-бомбардувальників 5-го покоління. Криволап сумнівається, що Україні нададуть літаки цієї модифікації, але наголосив, що задовольнили б і попередні модифікації, такі як Block 50 або Block 52.
“Block 50-52 — їх досить багато було зроблено: близько 800 штук. Їх досить багато у всьому світі, не тільки в Нідерландах, не тільки в Бельгії. Близько 100 літаків є на списання у японців”, — зазначив Костянтин Криволап.
Крім того, за словами експерта, F-16 від початку створювався так, щоб його можна було довести до необхідного рівня модифікації — практично для всіх варіантів на це потрібно 2,5 тис. годин (104 дні).
Читайте також: Льотчики ЗСУ освоять F-16 у найкоротші терміни — за 4 місяці, — Ступак
Нагадаємо, під час останньої зустрічі у форматі “Рамштайн” було сформовано авіаційну коаліцію на підтримку України з боку країн Заходу.
Читайте також: F-15 та F-16 вже літали в Україні з українськими льотчиками: питання навчання прокоментував речник Повітряних сил ЗСУ