Російська пропаганда для поширення фейків маскується під українські акаунти. Про це сьогодні, 23 лютого, в ефірі телеканалу FREEДОМ розповів співзасновник, виконавчий директор інтернет-проєкту StopFake Руслан Дейниченко.
Він зазначив, що росіяни поширюють фейки про головнокомандувача ЗСУ Олександра Сирського, польоти фантазії пропагандистів при цьому не мають меж.
“Ви знаєте, мені сподобалася серія публікацій про те, що Сирський, він, як відомо, народився в Росії, і в якийсь час він приїжджав у Росію, вже бувши українським військовим, і нібито розповідав сусідам про те, як він “ненавидить українців і хотів би, щоб усі українці загинули”. І це зараз нібито розповідає сусідка сім’ї Сирських. І журналісти роблять на основі цього публікацію. Ну, тут цікаво, що перевірити таку інформацію просто неможливо. І тому можна вигадувати все, що завгодно. Тобто політ фантазії обмежений тільки талантом самого журналіста-пропагандиста, що він вигадує. Він може розповідати все, що завгодно, Сирський міг розповідати все, що завгодно. Тому ось такі веселі історії, які публікує російська преса про головнокомандувача”, — сказав Дейниченко.
На його думку, така фейкова інформація спрямована на демотивацію українських військових. Росіяни намагаються просувати наратив, що Сирський нібито не патріот України.
“Росіяни вважають, що такі публікації можуть зіпсувати авторитет нового головнокомандувача. І ну, його накази, можливо, будуть не так охоче виконувати, будуть ставити їх під сумнів. Ну, напевно, це має, на думку російської пропаганди, вплинути на авторитет президента Зеленського. Раз він призначив такого “непатріотичного головнокомандувача”, це говорить й про компетенцію самого Зеленського, на думку російської пропаганди”, — сказав експерт.
Дейниченко зазначив, що в Україні є люди, на яких така інформація впливає, тим паче коли такі публікації з’являються в Telegram-каналах, які маскуються під якісь українські патріотичні акаунти, під акаунти військових бригад тощо.
“Я б не намагався представити російську пропаганду як таку дурну. Вони працюють досить ефективно, вони використовують українську соціологію, тобто вони регулярно відстежують настрої українців. Тому, як ми бачимо, знов-таки, з нещодавньої публікації в The Washington Post, регулярно на найвищому рівні проводять зустрічі, де обговорюють, які публікації, які фейки найбільше подивилися, найбільше лайкнули або найбільше поширили українці. Тобто вони відстежують реакцію українців й намагаються зробити свою пропагандистську кампанію ще ефективнішою”, — сказав експерт.
Дейниченко також підкреслив, що російська пропаганда працює і з західними аудиторіями, намагається вплинути й на громадську думку, і на думку людей, які ухвалюють рішення про надання Україні допомоги.
“Вплив на вищих осіб США, які ухвалюють рішення, працює трохи по-іншому, природно. Наприклад, ці публікації, які з’являються, їх потім повторюють, скажімо, конгресмени. Є така конгресменка Марджорі Тейлор Грін, яка дуже часто повторює меседжі російської пропаганди. Вона приходить в ефір на якийсь американський телеканал, починає розповідати й ось ці вигадані російською пропагандою історії, повторювати їх, вона в Конгресі може виступити та знову-таки повторити ці меседжі у формі запитань… Тобто ось у такий спосіб вони намагаються вплинути не лише на громадську думку, а й на думку тих, хто ухвалює рішення”, — сказав виконавчий директор інтернет-проєкту StopFake.
Читайте також: “Це зброя масового ураження”: Кремль активно розвиває пропаганду в Європі (ВІДЕО)
Раніше засновник проєкту Ukraine Freedom Project, американський політтехнолог Стівен Мур висловив думку, що наплив російської пропаганди ставатиме дедалі більшим із наближенням президентських виборів у США. Мур вважає, що пропаганда впливає на питання допомоги Україні з боку США.