Фінляндія затримала нафтовий танкер, який може бути причетним до пошкодження електрокабелю

Танкер у супроводі прикордонників. Фото: yle.fi

Берегова охорона Фінляндії сьогодні, 26 жовтня, затримала нафтовий танкер Eagle S за підозрою у пошкодженні електрокабелю Estlink 2. Про це пише видання Yle, повідомляє FREEДОМ.

Танкер під прапором Островів Кука перевозив нафту з Росії до Єгипту. Судно пов’язують із так званим тіньовим флотом РФ, який використовується для транспортування російської нафти в обхід міжнародних санкцій. За даними сервісу моніторингу морського руху Marinetraffic, судно суттєво знизило швидкість у момент, коли у роботі кабелю почали фіксуватися перешкоди.

Чи йдеться про випадковість, чи навмисну диверсію — з’ясовують слідчі, які допитують команду танкера.

Також на момент аварії у районі інциденту пропливали й інші кораблі. Наприклад, судно під прапором Гонконгу. Проте, за попередньою інформацією, вони поки що не підозрюються. Тим часом Фінляндія та Естонія об’єднали зусилля для розслідування.

“Зараз судно Eagle S знаходиться у територіальних водах Фінляндії під нашим контролем. Це сигнал про те, що ми налаштовані діяти рішуче та покласти край диверсіям. Це небезпечний феномен, який слід припинити. Ми не можемо і не збираємося заплющувати на це очі, хоча загрози стабільності енергопостачання Фінляндії внаслідок інциденту немає”, — заявив прем’єр-міністр Фінляндії Петтері Орпо.

Прем’єр-міністр Естонії Крістен Міхал звернув увагу, що це перший випадок, коли підозріле судно було затримано, і для проведення розслідування вже зроблено перші кроки.

“Фінляндія взяла на себе провідну роль у цьому розслідуванні, оскільки пошкодження кабелю сталося на їхній території, але ми працюватимемо разом”, — зазначив він.

Інциденти з кабелями в Балтійському морі є попередженням як НАТО, так ЄС. Про це заявив міністр закордонних справ Литви Кястутіс Будріс. За його словами, у світлі недавніх ризиків, спричинених судами третіх країн і особливо тіньовим флотом, дуже важливо значно посилити захист критичної інфраструктури в Балтійському морі, щоб мінімізувати вразливість.

“Кількість, що зростає, підводних інцидентів у Балтійському морі, що впливають на критично важливу інфраструктуру, має бути суворим і терміновим попередженням як для НАТО, так і для ЄС. Повинні бути залучені всі механізми НАТО, міжнародних та регіональних форматів безпеки. Оновлення правил судноплавства на мілководді також має бути на порядку денному”, — написав міністр закордонних справ Литви Кястутіс Будріс у соцмережі Х.

Читайте такожУ пошкодженні кабелів у Балтійському морі не виключають диверсію — подробиці

Як повідомлялося раніше, 25 грудня стався обрив силового кабелю Estlink 2, що з’єднує Фінляндію та Естонію по дну Балтійського моря. В інциденті підозрюється нафтовий танкер Eagle S під прапором Островів Кука, який входить до тіньового флоту РФ із незаконного перевезення нафти. Зараз Eagle S перебуває в територіальних водах Фінляндії, фінська влада продовжує збір доказів.

Це вже не перше пошкодження підводних кабелів у Балтійському морі за останній час. 17 листопада стався обрив кабелів між Швецією і Фінляндією. 18 листопада було пошкоджено оптоволоконний кабель, що з’єднує Німеччину і Фінляндію.

Читайте також: Росія любить влаштовувати “креативні” диверсії: розрив кабелів у Балтійському морі оцінив Постернак

Прямий ефір