Російська пропаганда з наполегливою регулярністю продовжує видавати нові фейки, які часто суперечать один одному. Але росіяни продовжують вірити їм, не вдаючись у роздуми про справжність інформації, розповів експерт з комунікацій Міжнародного центру протидії російській пропаганді Дмитро Громаков в ефірі марафону “FreeДОМ” на телеканалі UA.
“Більшість росіян, як правило, знати правду не хочуть, тому що ця правда надто страшна для них, і тому вони просто дивляться, слухають та намагаються вірити у все те, що їм каже телевізор. Звідси і цей ефект, тому що категорія людей лінивих набагато більша, ніж тих, хто чимось цікавиться та робить”.
При цьому, за його словами, роспропаганда працює на внутрішньомго та зовнішнього споживача. Якщо жителям РФ її продукт примітивний, то з другою категорією проводять тонку роботу.
“Для зовнішніх аудиторій вона більш вишукана, із застосуванням довірчих джерел, аж до президентів. Як ми знаємо, Лукашенко, у якого ракети літають, то вони там якісь безпілотники в себе збивають. І який теж там у голові воює з Україною. Тому, власне, яка аудиторія, така і пропаганда. І як би там не було, але вона працює”.
Одним із останніх фейків, виданих російськими федеральними каналами, було повідомлення про знищення двох реактивних систем HIMARS, наданих США. Міноборони України вже виступило зі спростуванням. На думку експерта, російська пропаганда тут мала дві мети: показати вітчизняному споживачеві якийсь нібито успіх і силу своєї армії. А з іншого, – вплинути на Захід та зменшити постачання озброєння.
“Для нас тут важливіше те, що це комунікується на зовнішню аудиторію – це сигнал для політичної еліти, коли західні люди прочитають про те, що нищать їх HIMARS, вони більше боятимуться. Мета цього всього змусити їх обмежити постачання озброєння, тому що воно не носить такого масового характеру, HIMARS не потрібне в серйозних кількостях. Тому саме для цього й потрібні такі заяви Генштабу про те, що це брехня, і треба розкривати ці фейки. Не так для того, щоб у них не вірили ми, скільки для того, щоб у них не вірили наші західні партнери”.
Як зазначив Громаков, із фейками не треба боротися. Потрібно активно вибудовувати свою систему комунікацій, тоді аудиторія сама відсікатиме ворожу пропаганду.
“Саме просування та інформування населення щодо ситуації від офіційних джерел та структур формує внутрішню стійкість до фейкової інформації у самих громадян. Вони розуміють і мають реальну обстановку на фронті, реальну ситуацію. І, скажімо, ті фейки, які продукуються ворожою пропагандою, відкидаються нашою свідомістю практично автоматично. Єдине, що потрібно було повідомити, що ці HIMARS відстежуються GPS. Насправді інформація щодо того, де знаходиться кожен його об’єкт, є у наших партнерів. І доки партнери не скажуть про те, що ми втратили HIMARS, вірити в ті втрати не має сенсу”.
На його думку, слова Путіна “Ми ще нічого всерйоз не починали” треба розцінювати як напруження ситуації та формування тривожності, щоб замість роботи люди гарячково думали, що він мав на увазі.
Нагадаємо, у Києві прокуратура заарештувала активи компаній РФ та Білорусі на 8 млрд грн
Читайте також:
Університети, готелі та ресторани: як Європа зачиняє перед росіянами двері — огляд
Стіна в 1300 км: як змінилися відносини Фінляндії та РФ у зв’язку з війною в Україні