Для Росії важливо тримати відкритим для свого судноплавства Балтійське море, — експерт

Прапор Росії. Фото: pixabay.com

Для Російської Федерації важливо тримати відкритим для свого судноплавства Балтійське море. Про це в ефірі телеканалу FREEДОМ розповів капітан 1-го рангу запасу, заступник начальника штабу ВМС ЗС України (2004-2020 рр.) Андрій Риженко.

Він нагадав, що зі вступом Швеції до Північноатлантичного альянсу 93% узбережжя Балтійського моря опиниться під контролем НАТО і тільки 7% — під контролем Росії.

“Ну, щоб порівняти: 40 років тому, коли був Варшавський блок, Радянський Союз, то Радянський Союз сателітами контролював 50% Балтійського моря… Росії дуже важливо тримати це море відкритим для їхнього судноплавства, тому що два найбільші порти на Балтійському морі — це якраз “Санкт-Петербург” та “Приозерськ”. Причому в “Санкт-Петербурга” дуже велика перевалка контейнерів — 60 млн тонн. І ось цей порт “Приозерськ” 60 млн тонн нафти жене щороку. Це багато. І, звичайно, їм потрібно тримати відкритими ці маршрути”, — сказав Риженко.

Водночас він не виключає, що Фінляндія та Естонія можуть створити для РФ проблеми під час проходження її суден Фінською протокою: проводити додаткові інспекції, пов’язані з екологією, з безпекою тощо. На цьому тлі Росії буде складніше впливати на ситуацію, на реалізацію морської політики, оскільки її не переобрано в категорію “А” Міжнародної морської організації ООН.

Читайте також: Росія втратила місце в Раді Міжнародної морської організації ООН — вперше від 1958 року (ВІДЕО)

Нагадаємо, почуватися “по-домашньому” в тимчасово окупованому Криму Чорноморський російський флот уже не може. Понад 10 кораблів — десантні, ракетоносії, катери і навіть підводні човни — росіяни змушені ховати. Переховувати від українців — які не мають власного флоту, але зуміли не допустити переваги російських загарбників на морі.

Прямий ефір