Через режим Путіна з’явилися дві поляризовані російські культури — Троїцький

Артемій Троїцький. Фото: afisha.london

Через режим Путіна з’явилися дві абсолютно поляризовані російські культури, а всі талановиті люди давно залишили Російську Федерацію. Таку думку сьогодні, 9 вересня, в ефірі телеканалу FREEДОМ висловив рок-журналіст, музичний критик та письменник Артемій Троїцький.

“Просто думаю, що в Росії зараз є, як мінімум, дві культури. І ці два культурні полюси вони абсолютно поляризовані. Якщо говорити про кінематографістів, то, ну, скажімо, є Сергій Звягінцев, є Кирило Серебренников, є Роман Качанов. Всі ці кінорежисери, насправді чудові видатні кінорежисери, всі вони зараз перебувають за кордоном, як правило, у Західній Європі. І я не думаю, що вони повернуться до Росії і що хоч якось займатимуться своєю професійною діяльністю в Росії. Тому що кіно, крім усього іншого, це такий вельми грошомісткий вид культури, тому без того, щоб йти на уклін до держави за отриманням якихось субсидій на зйомки, загалом нічого не вийде, а до держави ці люди точно на уклін не підуть. Тож можна сказати, що з чесним та талановитим кіно в Росії, швидше за все, на сьогодні покінчено”, — сказав Троїцький.

Він прогнозує, що в РФ залишаться режисери, які зніматимуть чи пропагандистські фільми, чи безглузді розважальні фільми, чи відкриті пропагандистські, мілітаристські імперські агітки. Все це не матиме до мистецтва та до реальної культури жодного відношення.

“Точно те саме стосується, скажімо, тієї сфери, яку я, напевно, найкраще знаю, саме сфери музики. Усі найталановитіші російські артисти, музиканти, ну, не всі, але майже всі за рідкісними винятками, які лише підтверджують правило, скажімо , Юра Шевчук (ДДТ), всі вони теж поїхали з Росії, оскільки вони чудово розуміють, що у фашистській державі, в державі, де зараз уже лютує гірша цензура, ніж це було, скажімо, за часів Брежнєва-Андропова…, ось вони чудово розуміють, що жодної вільної творчості в таких обставинах бути не може, тому і музиканти, і кінематографісти, і художники, і письменники, одні вже кілька років, інші лише пів року, відколи почалася війна, але вони вже всі освоюють ось тей простір, який я називаю зовнішня Росія. І культура цієї зовнішньої Росії — це жива культура, що розвивається», — переконаний Троїцький.

На його думку, культура “зовнішньої Росії” може тривати одне-два покоління.

“Думаю, що навряд чи це буде довго. Особливо якщо враховувати, скажімо, досвід білої еміграції 20-х років. Але найближчим часом, звичайно ж, вся жива російська культура існуватиме, ворушитиметься, розвиватиметься лише за межами фашистської Росії”, — вважає Троїцький.

Він не сумнівається, що робота величезної кількості письменників, музикантів, художників, режисерів, які залишили РФ, за кордоном, як і раніше, буде якщо не цілком, то багато в чому пов’язана з Росією, відображати ситуацію в цій країні.

“Вона роздумуватиме і аналізуватиме причини того, чому такий жах у Росії стався за роки правління Путіна. Але це буде, і це буде реальна та талановита культура. Що стосується тих людей, цієї холуйської культури, цієї пропагандонської культури, ну, так люди самі зробили вибір, тобто вони віддали перевагу комфорту в тюремній камері перебуванню на волі. Ну, природно, з огляду на те, що перебування в цій тюремній камері на цих путінських нарах воно ще й дуже добре оплачується. Це їхній вибір. Звичайно, це не культура, ця культура нікому за межами Росії не потрібна. Я думаю, що і в Росії вона теж буде не дуже затребуваною, тому що, скажімо, за радянських часів, крім усього іншого, навіть ця ось радянська пропагандистська ідеологічно заряджена культура була набагато талановитішою, ніж те, що ми бачимо тепер”, – сказав Троїцький.

Читайте також: Ніхто Достоєвського чи Толстого скасовувати не збирається: українську культуру в умовах війни обговорюємо з міністром Ткаченком

Прямий ефір