Коли терористи розстрілювали росіян у “Крокус Сіті Холі” у Підмосков’ї, більшість російських телеканалів продовжували показувати шоу, в кращому разі перервавшись на повідомлення про те, що відбувається. Водночас навіть іноземні телеканали давали більше інформації. І це — одна з особливостей функціонування російського телебачення, розповів в ефірі FREEДОМ співзасновник, виконавчий директор інтернет-проєкту StopFake Руслан Дейниченко.
На думку проєкту, російське телебачення повністю залежить від Кремля, і весь його порядок денний формується Кремлем.
“І дуже часто ми бачимо, коли якась резонансна подія відбувається, наприклад, не в робочий час чи в п’ятницю, на федеральних телеканалах настає ступор: вони не знають, що говорити, як висвітлювати ту чи іншу подію. І тому вони просто чекають відмаху з Кремля від своїх кураторів: що говорити чи взагалі говорити про цю подію, які слова підбирати”, — коментує гість ефіру.
Дейниченко вважає, що це одна з причин, через які російське телебачення втрачає глядача.
“У цьому і є один із, скажімо так, мінусів російського телебачення порівняно із засобами масової інформації у вільних країнах. Там, де телевізійники вільні та ухвалюють рішення на свій розсуд, які події вони висвітлюють, як вони висвітлюють, вони можуть діяти набагато оперативніше, ніж федеральні канали, які чекають на відмах з Кремля і чекають на відмах від кураторів. І тому вони завжди програють”, — говорить виконавчий директор проєкту StopFake.
Він зазначає, що інформацію про теракт у “Крокус Сіті Холі” росіяни шукали у соціальних медіа, а не на федеральних каналах, і могли більше дізнатися про те, що відбувається, з міжнародних каналів, а не з російських.
Читайте також: Сюжети FREEДОМ про події в “Крокус Сіті Холі” — у трендах YouTube Росії, Білорусі та країн Балтії
Раніше повідомлялося, що брехня російських пропагандистів настільки набридла громадянам РФ, що вони все частіше відмовляються від перегляду телевізора. Згідно з дослідженнями, таких у Росії вже 30%. Сім років тому їх було лише 13%. Тобто російське телебачення не дивиться вже близько 44 млн росіян.