У Заходу є план дій щодо боротьби з тіньовим російським флотом — подробиці від Павицької

Юлія Павицька. Скриншот: uatv.ua

Росія нарощує експорт нафти за допомогою тіньового флоту: такі поставки складніше відстежити, але союзники України вже підготували план дій. Про це сьогодні, 20 червня, в ефірі телеканалу FREEДОМ розповіла керівниця санкційного напряму Київської школи економіки Юлія Павицька.

Вона зазначила, що тіньовий флот — це танкери, які не належать, не управляються та не застраховані організаціями й компаніями, що входять до коаліції країн G7 та ЄС.

“І вони діють поза ціновою стелею на російську нафту, і, відповідно, вони перевозять російську нафту. Також є тіньовий флот, який використовується, наприклад, Іраном. І він також діє поза адекватними законами та правилами”, — розповіла Павицька.

За її словами, РФ почала формувати тіньовий флот одразу після введення обмежень на російську нафту.

“Тоді була логіка, що понад 70% російської нафти та нафтопродуктів перевозили за допомогою танкерів, які застраховані, якими володіє та управляє компанія з коаліції G7 та Європейського Союзу. Щойно почали діяти санкції, Росія почала шукати обхідні шляхи та формувати якраз тіньовий фонд, який возить нафту поза санкційними обмеженнями та дає змогу їм, відповідно, отримувати більше грошей”, — пояснила Павицька.

Вона наголосила, що зараз понад 70% російської нафти транспортується морем якраз за допомогою тих тіньових танкерів, яким уже понад 15 років і вони не мають адекватної страховки. Зазвичай такі танкери списуються, оскільки зростає ризик розлиття нафти.

“Ми дуже підтримуємо активізацію партнерів у цьому ключі, особливо тих, які межують із Балтійським морем. Також є низка інших країн у Європейському Союзі, які географічно мають вузькі місця, через які проходять російські танкери. А я хочу нагадати, що більшість експортних потужностей Російської Федерації були якраз розміщені та націлені на Європейський Союз і на Захід. Таким чином основна частина нафти, яка йде морем, проходить якраз через територіальні води наших партнерів. Відповідно, вони дуже стурбовані та зараз шукають можливості, як повернути Росію до використання білого флоту і цим самим обмежити можливість використання сірого тіньового флоту”, — сказала Павицька.

Керівник санкційного напряму Київської школи економіки наголосила, що Велика Британія готова брати лідерство в активному розв’язанні цієї проблеми.

“Що стосується безпосередньо боротьби з тіньовим флотом, ми віримо, що наразі якраз найефективніше рішення саме з тіньовим флотом — це прямі санкції на тіньові кораблі. І найбільш активні санкції в цьому плані вже ввели Сполучені Штати Америки. Вони санкціонували 41 танкер, які безпосередньо возили російську нафту. Також є список танкерів, які возять іранську нафту на тіньових танкерах. І щодо російських танкерів ми бачимо, що основна маса цих танкерів вже не є частиною торгівлі, вони плавають у баласті, й більше не Росія їх не може використовувати”, — сказала Павицька.

Вона підкреслила, що в такому випадку важливо, щоб тривав процес введення санкцій щодо тіньових танкерів, тому що у РФ є можливості купувати або орендувати старі танкери.

Читайте також: Данія має намір блокувати танкери тіньового флоту Росії — заява

Нагадаємо, 13 червня Велика Британія оголосила про широкомасштабні санкції щодо Російської Федерації. Уперше під обмежувальні заходи Лондона потрапили кораблі так званого тіньового флоту Росії та компанія “Ингосстрах” — один із провідних страховиків танкерів, які незаконно перевозять російську нафту та нафтопродукти. 

Прямий ефір