В Україну з Нідерландів надійдуть перші винищувачі F-16 вже влітку 2024 року, про що напередодні заявила міністерка оборони країни Кайса Оллонгрен. Згідно з попередніми даними, Київ може розраховувати на 15-20 літаків, а, можливо, і більше. Про це в ефірі телеканалу FREEДОМ сьогодні, 13 червня, сказав військовий експерт, колишній співробітник СБУ Іван Ступак.
“Можливо, що бортів буде трохи менше, а можливо — набагато більше. Уже заявлялося, що на кожен літак необхідно два пілоти. Тобто, якщо Україна каже, що в нас є 10 пілотів, це означає, що буде п’ять літаків, 20 пілотів — 10 літаків. Тобто, все просто і зрозуміло”, — сказав Ступак.
При цьому має бути дотримано три умови, акцентував експерт. Перша з них — наявність підготовленого і навченого пілота.
“У багатьох часто виникає запитання — чому українських пілотів так довго вчать? Але не варто забувати, що до останнього часу не було таких програм прискореної підготовки пілотів, які раніше літали на радянських літаках, а їх перенавчали керувати американською технікою. Так, поляки перенавчалися, але вони ж у спокійному режимі це робили, а не в такому аварійному, як у нас. Тобто, їм потрібно було спокійно, не поспішаючи пройти курси, потренуватися, скласти заліки та випускні іспити. Але Україна зараз в аварійному режимі, і для нас спеціально придумали програму. І система навчання не справляється з тим, щоб підготувати відразу якомога більшу кількість українських пілотів. На це потрібен час”, — пояснив Ступак.
Друга умова, за його словами, — це команда, яка може обслуговувати літак.
“Я не знаю один літак чи два одразу може обслуговувати одна команда. Але це важливий фактор. І третє — це наземна інфраструктура. Потрібно забезпечити місця, де зберігати винищувачі, щоб по них не прилетіли російські “Кинджали”, “Іскандери” та інші ракети”, — наголосив спікер.
Читайте також: Опанувати новий тип літака можна за 5 годин, але не його бойове застосування — нюанси пояснив авіатор
Раніше повідомлялося, що Франція передасть Україні п’ять винищувачів Mirage 2000-5 (“Міраж”).