Поширення російської пропаганди покликане роз’єднати європейських політиків напередодні виборів у Євросоюзі. Про це в ефірі телеканалу FREEДОМ розповів аналітик Центру стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки Сергій Жуков.
За його словами, структуровану й скоординовану мережу дезінформації, націлену на Захід, а також на протидію допомозі Україні, про яку писала газета Le Figaro, було запущено ще в середині минулого року.
“Ба більше, Центр стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки опублікував аналітичну доповідь про цю мережу сайтів ще в грудні 2023 року. Власне кажучи, було проаналізовано й наративну частину, й так далі, й встановлено зв’язки між цими сайтами. Тобто це не якась активізація, просто зараз, напередодні виборів, вочевидь, у Європейському Союзі, більш гостро усвідомлюють зловмисну діяльність російських пропагандистів в інформаційному полі іноземних держав”, — сказав аналітик.
Він зазначив, що РФ активно залучає іноземних журналістів, медійних осіб та блогерів для виправдання агресії проти України.
“Якщо люди діють в інтересах Росії, якщо люди просувають російські нормативи, якщо вони роблять це синхронно з російською пропагандою, то можна зробити висновки, що ці люди якось пов’язані з Росією”, — сказав Жуков.
Він також вважає, що за допомогою інтерв’ю Такеру Карлсону російський президент Володимир Путін хотів вийти на американську аудиторію. Жуков уточнив, що у Карлсона специфічна аудиторія, яка ласа на сенсації та вірить у конспірологічні теорії.
“Путін хотів використати Карлсона, щоб за його допомогою вийти на цю аудиторію, тим паче напередодні президентських виборів у США, там виборчий процес уже триває, і, відповідно, зробити путінський погляд на події, які відбуваються тут, у Європі, популярнішим або зрозумілішим американцям. Наскільки йому це вдалося, мені складно судити, тому що це було дуже довге інтерв’ю, Він не відповідав на запитання Карлсона, який усе-таки краще знає свою аудиторію та приблизно розуміє, щоб їм цікаво почути. Путін гнув свою лінію глибоких псевдоісторичних переживань”, — сказав аналітик Центру стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки.
Читайте також: Путін використовує інтерв’ю Карлсону в передвиборчій кампанії — думка
Нагадаємо, скандальний американський журналіст і телеведучий Такер Карлсон взяв інтерв’ю у президента РФ Володимира Путіна під час візиту до Москви. Це перше приватне інтерв’ю Путіна із західним журналістом від моменту повномасштабного вторгнення Росії до України. Карлсон опублікував цей діалог у ніч проти 9 лютого в соцмережі X. У двогодинній бесіді Путін укотре повторив брехню і фейки, які продукував протягом останніх років, — про історичні взаємини Росії та України, про погрози Росії з боку Заходу, про причини розв’язаної ним повномасштабної війни тощо.
Карлсона часто називають “американським Соловйовим” через його проросійську пропагандистську риторику. Він від 2016 року був ведучим програми Tucker Carlson Tonight на телеканалі Fox News, але 2023 року після низки позовів американців на адресу телекомпанії був звільнений. Після цього Карлсон запустив власне шоу в соцмережі X (колишній Twitter).