У січні зросла частка YouTube-переглядів каналу FREEДOM з території РФ, загальна кількість переглядів контенту під брендом FREEДОМ на всіх діджитал-майданчиках ДП “МПІУ” та партнерів перевищила 10 млрд.* Також канал для російськомовних глядачів за кордоном розширив присутність в мережах національних операторів Польщі та Молдови.
У січні на YouTube-майданчиках ДП “МПІУ” частка переглядів FREEДОМ з території РФ зросла до 62,4%. Це найвищий показник від початку трансляції каналу в березні 2022 року. Загальна частка переглядів з-за кордону на майданчиках іномовлення у січні становила 90,8%, середньозважений показник для YouTube-каналів ДП “МПІУ” та партнерів також зріс до 79,6% загалом з-за кордону, 46,2% — з РФ.**
У січні кількість переглядів контенту під брендом FREEДОМ на всіх діджитал-майданчиках ДП “МПІУ” та партнерів становила 204 млн, а загальний показник перевищив 10 млрд від початку трансляції в березні 2022 р.
Найвищий інтерес аудиторії за кордоном був до воєнної тематики, зокрема щодо посилення обороноздатності України та розширення арсеналу зброї РФ. 3,2 млн переглядів (РФ — 66,8%, Казахстан — 4,6%, загалом перегляди з-за кордону — 90,2%) отримав сюжет з коментарем експерта щодо технічних особливостей нових ракет, якими РФ атакує Україну, що підтверджує їхнє постачання з КНДР. Традиційно високою увагою користувалися звернення президента України. Заява Володимира Зеленського щодо успішного збиття російських ракет західними системами ППО отримала 80,9% переглядів — з Росії, 2,5% — з Казахстану, загалом перегляди з-за кордону — 97,6%. Також увага аудиторії прикута до контенту, який розвінчує міфи й наративи російської пропаганди. Черговий випуск проєкту власного виробництва “Спеціальний репортаж” з Ксенією Барвіненко, який викриває маніпуляції та політичні технології, що сформували фальшивий образ Путіна, отримав понад 200 тис. переглядів, 95,7% з-за кордону, з них з РФ — 77,8% та 2,6% — з Казахстану.
У січні в ефірі телеканалу FREEДOM відбулася прем’єра проєкту власного виробництва “Кандидат” з Ксенією Барвіненко — цикл коротких політичних замальовок, присвячений майбутнім президентським “виборам” у Росії. У січневих випусках програми йшлося про історію узурпації влади кремлівським диктатором та про брехню Путіна, який обіцяв не змінювати конституцію РФ та не нападати на Україну. Також у січні стартував оновлений цикл “Кризи путінської Росії“, автори якого аналізують, чому і якою саме катастрофою обернеться для РФ рашизм та путінізм.
У прем’єрних випусках циклу проєктів, присвячених відродженню історичної пам’яті корінних народів Росії та їхній боротьбі за незалежність, йшлося про історію жителів Калінінградської області, які підтримують ідею виходу зі складу РФ і проголошення Балтійської республіки. Аудиторія випуску “Деколонізації” становила 56,1% — з Росії, 8,6% — з Казахстану, 3,5% — з Литви, 95,2% — загалом з-за кордону. У топі міст за переглядами — Москва, Санкт-Петербург, Краснодар, Калінінград та Нижній Новгород. Іноземна аудиторія випуску про концептуальний проєкт незалежної від РФ держави — Смоленська республіка становила 96%, з них 53,2% — РФ, 8,7% — Казахстан, 3,3% — Узбекистан. На хвилі заворушень у Башкортостані та підвищеного інтересу російськомовних глядачів до цієї теми FREEДОМ повторив показ випуску “Скарби нації” з Денисом Похилою про історичну долю башкирів на партнерському YouTube-майданчику УНІАН. Відео зібрало 570 тис. переглядів: 62,4% — з Росії, 14,7% — з Казахстану, 3,8% — з Узбекистану, 97% — загалом перегляди з-за кордону.
Серед топ зарубіжних країн за переглядами FREEДОМ в YouTube у січні були: Росія (62,4%), Казахстан (4,5%), Узбекистан (3,4%) та Білорусь (2,7%). Першу п’ятірку міст традиційно складають російські міста, у січні це — Москва, Санкт-Петербург, Краснодар, Нижній Новгород та Єкатеринбург, що підтверджує чітке потрапляння контенту FREEДОМ у запити російськомовної аудиторії за кордоном.
Розширення мережі міжнародної дистрибуції каналу FREEДОМ у країнах зі значною часткою російськомовних глядачів — пріоритетна задача іномовлення. На початку року ліцензію на ретрансляцію українського іномовлення отримали два кабельні оператори Польщі — “Elsat” sp. z o. та Virtua Operator. Також FREEДОМ став доступний абонентам одного із найбільших провайдерів цифрового телебачення Молдови — DanisNet.
Протягом січня вебсайт телеканалу FREEДОМ та діджитал-агрегатор новин FREEДОМ неодноразово зазнавали масштабних кібератак, через які відбувався тимчасовий збій у роботі ресурсів та був обмежений доступ аудиторії до контенту.
У січні сумарне охоплення Telegram-акаунтів каналу — FREEДОМ та FREEДОМ. LIFE — становило 11,8 млн. Продовжили зростати перегляди FREEДОМ на платформі ТікТок — 5,4 млн переглядів за місяць.
*Загальні показники на всіх діджитал-майданчиках (YouTube, Facebook, TikTok, Telegram) ДП “МПІУ” та на майданчиках партнерів — українських медіагруп, на яких виходить контент під брендом FREEДОМ.
**Дані, наведені в матеріалі, станом на 31.01.2024. Джерела даних: аналітичні інструменти діджитал-платформ; Google Analytics; YouTube Studio каналів FREEДОМ та партнерів.