Польські перевізники хочуть у неконкурентний спосіб повернути собі конкурентні переваги на ринку ЄС, — економіст

Ілюстративний скріншот: uatv.ua

Українські перевізники в конкурентній боротьбі видавлюють своїх конкурентів з ринку перевезень у Європейському Союзі. Середня заробітна плата водія українського перевізника становить близько 700 дол. на місяць. Середня зарплата водія польського перевізника — 1,5 тис. дол. У німців — 3 100-3 200 євро на місяць. Український перевізник конкурентніший. Про це сьогодні, 7 грудня, в ефірі телеканалу FREEДОМ розповів економіст, член Економічного дискусійного клубу Олег Пендзин, коментуючи блокування українських перевізників на кордоні з Польщею.

“І він набагато вигідніший європейському виробнику, який через логістичні компанії забезпечує перевезення своїх товарів усередині Євросоюзу”, — сказав він.

Економіст пояснив, що після того, як було встановлено транспортний безвіз, було усунуто одноразові ліцензії на перетин кордону між ЄС і Україною. На рік таких ліцензій українським перевізникам видавали близько 160-180 тис. штук. Після ж українські перевізники за 11 місяців 2023 року перетнули кордон приблизно 450 тис. разів.

“Між цифрами величезна різниця. І в соцмережах можна побачити, як український перевізник везе товари всередині ЄС, наприклад, із Норвегії в Італію. Проблема в тому, що це вже везе не поляк”, — додав Пендзин.

За його словами, сьогодні польські перевізники хочуть у неконкурентний спосіб повернути собі конкурентні переваги на цьому ринку.

“Тобто вони хочуть повернути Україні транспортні візи. По суті, одноразові дозволи. Єврокомісія категорично проти. Але, з іншого боку, національні уряди, наприклад, Словаччини, який підтримав національних перевізників щодо повернення України до дозволів. Поляки, уряд Моравецького формально підтримав польських перевізників. Вони захищають свій внутрішній ринок, своїх виробників, які платять податки, отримують зарплату в Польщі. Вони відстоюватимуть свій електорат”, — каже економіст.

У цій ситуації, на думку Пендзина, мають бути певні компроміси на рівні Євросоюзу, Єврокомісії, які в будь-якому разі закінчаться тим, що Україна знайде своє місце на внутрішньоєвропейському ринку перевезень і залишиться цей транспортний безвіз.

“Україна йде в Євросоюз, і цей рух однозначно ставить ці економічні питання. Це стосується не тільки перевізників. Нещодавно була аналогічна ситуація з аграрними виробниками. Ця проблема має бути однозначно розв’язана в процесі обговорення руху України до Євросоюзу. Така основа цих конфліктів, які є. І, цілком можливо, ми побачимо той компроміс, який національні уряди східно-європейських країн досягнуть з українським урядом для розв’язання цієї проблеми. Сподіваємося, що до кінця цього року це блокування кордонів буде призупинено”, — резюмував Олег Пендзин.

Читайте також: Влада Польщі домагатиметься повернення дозволів для українських перевізників — заява

Нагадаємо, як заявила єврокомісарка із питань транспорту Адіна Велян за підсумками зустрічі міністрів транспорту країн ЄС, Єврокомісія має продовжувати чинити тиск на уряд Польщі для того, щоб він забезпечив нормальну роботу пропускних пунктів на кордоні з Україною.

Прямий ефір